arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۸۹

بازداشت چند وزير کابينه حسني مبارک

زیر کشور ، مسکن ، جهانگردی و یک غول تجاری که از مقامات ارشد حزب دمکرات ملی بود بازداشت شده اند.قرار است این افراد تا زمان تحقیق درخصوص فساد مالی در بازداشت بسر برند.یکی از نخست وزیران سابق نیز بازداشت شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام قضایی در مصر روز پنجشنبه اعلام کرد حبیب العادلی، وزیر کشور سابق به جرم پولشویی به طور موقت بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ به گفته این مقام قضایی مصری، حبیب العادلی به اتهام پولشویی به مدت پانزده روز بازداشت و حساب های بانکی وی نیز مسدود شده است.

وی اجازه ندارد از کشور خارج شود. مردم مصر در جریان ناآرامی های اعتراض آمیز این کشور بارها استعفای این وزیر را خواستار شدند.

این در حالی است که دادستانی کل کشور مصر دستور داد زُهیر الجرانح وزیر سابق گردشگری، احمد المغربی وزیر سابق مسکن و احمد التنظیم، یکی از تجار مشهور این کشور نیز به مدت پانزده روز بازداشت شوند.

هر سه فرد بازداشت شده به اختلاس اموال عمومی متهم شده اند و از مصر هم نمی توانند خارج شوند.

احمد تنظیم، یکی از افراد مهم در بازار فولاد مصر از اعضای حزب ملی دموکرات یعنی حزب حامی حسنی مبارک رئیس جمهور پیشین آن کشور و مشاور اعظم جمال مبارک فرزند حسنی مبارک بود.

کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس گفته اند مصر از آنها خواسته است دارایی های مسئولان پیشین آن کشور را مسدود کنند.

بازداشت چند وزیر سابق دیگر

چند وزیر کابینه حسنی مبارک به اتهام فساد مالی بازداشت شده اند.

به گزارش انتخاب؛ وزیر کشور ، مسکن ، جهانگردی و یک غول تجاری که از مقامات ارشد حزب دمکرات ملی بود بازداشت شده اند.قرار است این افراد تا زمان تحقیق درخصوص فساد مالی در بازداشت بسر برند.یکی از نخست وزیران سابق نیز بازداشت شده است.

بازداشت اعضای کابینه دولت سابق نشان می دهد دولت موقت نظامی به سرعت بدنبال محاکمه متهمان فساد مالی است. مصر یک هفته بعد از رفتن مبارک هر روز میلیون ها پوند زیان می بیند و این تاثیرات شدیدی بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

به نوشته ی سی ان ان، قرار است فردا راهپیمایی بزرگی برگزار شودو پس از آن ارتش بهترین روش برای پایان دادن به اعتصابات را بررسی می کند. 
نظرات بینندگان