arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۸۹

طاسي پيش از 20 سالگي ، خطر ابتلا به سرطان پروستات را دو برابر مي کند!

محققان علوم پزشکی اعلام کردند مردان طاسی که پیش از سن بیست سالگی ، روند ریزش مویشان آغاز می شود ، به میزان دو برابر دیگران در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محققان علوم پزشکی اعلام کردند مردان طاسی که پیش از سن بیست سالگی ، روند ریزش مویشان آغاز می شود ، به میزان دو برابر دیگران در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه ، یافته های اخیر محققان که نتایج آن در شماره اخیر نشریه تازه های سرطان شناسی منتشر شده است ، به تشخیص زودهنگام وقوع سرطان یاد شده در مردان کمک شایانی می کند.

تحقیقات پیشین محققان حاکی از آن بود که هورمون های معروف بدن به نام آندروژن ها ، نقشی مهم در ابتلا به سرطان پروستات و همچنین طاسی ایفا می کنند ولی ارتباط بین این دو ، مشخص نشده بود.

اکنون دکتر فیلیپ گیراد و همکارانش در بیمارستان اروپایی جورج پومپیدوی پاریس با بررسی 669 مرد که338 نفر آنان سابقه خانوادگی سرطان پروستات داشتند ، در سنین بیست ، سی ، و چهل سالگی مورد بررسی قرار دادند.

 محققان دریافتند مردانی که تا سن سی یا چهل سالگی ، ریزش مویشان آغاز نشده بود ، هیچ نشانی از افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات نداشتند. ولی کسانی که پیش از بیست سالگی ، شاهد آغاز روند ریزش موی سر بودند ، به میزان دو برابر بیشتر از دیگران ، در معرض خطر ابتلا به سرطان یاد شده قرار داشتند.

سرطان پروستات نوعی بیماری است که در آن سلولهای بدخیم از بافتهای پروستات نشات می گیرد و به طور نامنظم و فزاینده‌ای تکثیر و منجر به افزایش حجم در هر یک از اجزای سلولی غده پروستات می‌شود. سرطان پروستات دومین سرطان شایع بعد از سرطان ریه در میان مردان است.

اطلاعات آماری و علائم بالینی میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات مبین سه طیف گسترده روند رشد این بیماری است.

سرطان پروستات می‌تواند دارای رشد آهسته بوده و زمانی طولانی تا بروز علائم بالینی آن داشته باشد.

در مواردی دیگر تومور به سرعت رشد کرده و تهاجم تومور به بافت‌های دیگر امکانپذیر می شود.

در چنین مواردی مدت فاصله زمانی بین شروع بیماری و گسترش دامنه آن بسیار کوتاه است.
نظرات بینندگان