arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۵۸۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

وزیر ارشاد: تلویزیون برنامه های شاد بسازد تا مردم را جذب کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: داعش از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ خود و جذب نیرو استفاده می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر ارشاد: تلویزیون برنامه های شاد بسازد تا مردم را جذب کند
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: داعش از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ خود و جذب نیرو استفاده می‌کند.

به گزارش «انتخاب»، علی جنتی در جمع خبرنگاران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان مطلب بالا افزود: مردم مراقب باشند که فریب تبلیغات و نیرنگ های صورت گرفته برای جلب افکار عمومی و تحقق مقاصد پلید و شوم در شبکه های اجتماعی را نخورند.

وزیر فرهنگ و ارشاد در ادامه اظهار کرد: جوانان باید بیشتر به سوی کارهای فرهنگی و جذاب ترغیب شوند که در این رابطه نقش رسانه ها و بخصوص رادیو و تلوزیون بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: ایجاد برنامه های مفرح و شاد و توجه به سلایق مختلف می تواند مردم را به سمت برنامه های صدا و سیما جلب کند.

جنتی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از جوانان به سمت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سوق پیدا کرده‌اند که اگر به فرهنگ سازی استفاده صحیح از این امکانات توجه نشود مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی زیادی را در جامعه شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: امروز شبکه های اجتماعی فراگیر شده و توانسته بخش مهمی از اوقات فراغت جوانان را به خود اختصاص دهد.

وزیر ارشاد تصریح کرد: هرچه ما در خصوص نحوه استفاده این فضاها کمتر ورود پیدا کنیم و جوانان کمتر از خطرات آن آگاهی پیدا کنند مشکلات فرهنگی ما بیشتر می شود.

جنتی تصریح کرد: این روزها بازار استفاده ازشبکه اجتماعی چنان داغ است که گاه افراد ساعات طولانی را در این شبکه‌ها به سر برده و علیرغم حضور فیزیکی در خانه گویی در دنیایی دیگر سیر می کنند که سرشار از تهدید است.

وزیر ارشاد تاکید کرد: باید برای این فضاهای مجازی سیاست واحدی داشته باشیم تا بتوانیم از این شبکه ها و تکنولوژی روز برای گسترش فرهنگ دینی و اسلامی و انقلاب استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درجمع خبرنگاران در زاهدان گفت: وزارت ارشاد رویکرد حرفه‌ای را برای حمایت از نشریات محلی در دستور کار خود قرار داده است.

علی جنتی بیان کرد: تمام تلاش وزارت ارشاد این است که نشریات محلی فعال شوند و مشکلات آنها برطرف شود.

وزیر ارشاد ادامه داد: دولت اعتقاد راسخ دارد که فعالیت های مختلف در این حوزه باید توسط صنوف و فعالان مرتبط با آن برگزار شود که بدون شک این امر به نفع جامعه و خانواده بزرگ مطبوعات است .

جنتی گفت: در راستای سیاست های حمایتی وزارت فرهنگ بر اساس آیین نامه های مدون، ادارات کل استان ها باید سهم مهمی از آگهی هایی استانی را در اختیار نشریات محلی قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از خبرنگاران و ارائه برنامه‌های آموزشی و دوره‌های خبرنگاری از دیگر برنامه‌های وزارتخانه در راستای ارتقای کیفی نشریات محلی است.

وی در خصوص بیمه خبرنگاران نیز اظهار کرد: وزارت ارشاد برای بیمه خبرنگاران مشکل خاصی ندارد رسانه های محلی می توانند اقدام به بیمه خبرنگاران خود کنند.

وزیر ارشاد ادامه داد: چنانچه مسئولان نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، خبرنگاران خود را بیمه کنند، این وزارتخانه توسط صندوق اعتباری هنر، این حق بیمه را تامین کرده و به آنان پرداخت می‌کند.

جنتی همچنین در خصوص اینکه بیشتر شهرهای استان سیستان و بلوچستان فاقد سینما است گفت: برای رفع این مشکل در کمیته فرهنگی استان تصمیم بر این شد تا برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی اجرا شود.

وی اضافه کرد: در برنامه‌های کوتاه مدت قرار است تا از امکانات مجتمع های فرهنگی و دستگاه های ذیربط که دارای سالن نمایش هستند به عنوان سینما استفاده شود.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: در برنامه های بلند مدت نیز قرار بر این است که سالن های مجهز تخصصی سینما در مرکز استان و شهرهای بزرگ استان احداث شود.

وزیر ارشاد همچنین در ادامه به جلسه امروز تحت عنوان کمیته فرهنگی و اجتماعی شرق کشور که در زاهدان برگزار شد اشاره کرد و گفت: این جلسه با حضور مسئولین فرهنگی سیستان و بلوچستان و استانهای خراسان جنوبی و هرمزگان برگزار شد و در آن مصوبات خوبی داشتیم.

وی بیان کرد: در این جلسه بیشتر مسائل فرهنگی سیستان و بلوچستان مدنظر قرار گرفت و آسیب شناسی شد.

جنتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان یک استان مرزی است و هجمه های فرهنگی دشمن در این استان بیشتر است لازم بوده تا به بخش فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان بیشتر توجه شود.

وی تصریح کرد: اجرای همایش های مشترک با کشورهای همسایه استان، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و توجه به هنر بومی از مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
0
12
شاد؟؟؟ شوخی؟؟ خنده؟؟؟ برنامه سال تحویل مردم رو فقط گریه مینداخت شاد کجا بود؟؟؟
سیامک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
1
3
شاد؟؟شیب؟؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
1
7
دیدیم که چقدر هم از طنز پردازهایی مثل مهران مدیری حمایت کردین!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
0
10
در سیما چیزی که دیده نمی شود برنامه شاد هست همین برنامه در حاشیه مدیری که چنان هم خوب نبود مورد هزاران انتقاد قرار گرفت
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
1
3
با سلام

برادر عزیز تلوزیون که داره کار خودشو می کنه،شما نمی ذارید.
نمونه بارز اون طنز در حاشیه بود که همکاران حضرتعالی متوقفش کردند.
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
1
8
نوشدارو پس ازمرگ سهراب!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
0
6
داشت میساخت که دکتر ها خو ششون نیومد
نظرات بینندگان