arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

هشدار درباره خطر گرسنگی در غزه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر عملیاتی سازمان امدادرسانی و اشتغال فلسطینیان (اونروا) درباره خطر گرسنگی در غزه هشدار داد و از کشورهایی که برای کمک به فلسطین قول داده اند خواست به تعهدات خود عمل کنند.

به گزارش العالم، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین "رابرت ترنر" روز پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در مرکز بین المللی روزنامه نگاری در بروکسل ضمن تشریح اوضاع غزه از کشورهایی که در کنفرانس قاهره در اکتبر گذشته متعهد به بازسازی غزه شدند به دلیل عدم پایبندی به تعهدات خود انتقاد کرد.

وی تأکید کرد که برای توضیح اوضاع اسف بار مردم غزه و نیز کارگروه سازمان های بشردوستانه در شرایطی که کمتر از یک سال از حمله رژیم صهیونیستی به غزه می گذرد، در بروکسل حاضر شده است.

ترنر افزود: مشکل اصلی این روزهای غزه گرسنگی است و آمارهایی که آنروا تهیه کرده نشانگر میزان رنج و مصیبتی است که ساکنان این منطقه به خصوص خانواده های بدون سرپناه و کودکان بدون مدرسه از آن رنج می برند.

مدیر  اونروا تاکید کرد، تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه نه فقط باعث خرابی هزاران خانه و مدرسه شد بلکه مراکز درمانی و زیرساخت ها را نیز از بین برد که این موضع تاثیری منفی بر اوضاع اقتصادی غزه گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: پول هایی که کشورهای کمک کننده می پردازند، هم برای بازسازی مناطق ویران شده قبلی، و هم برای کمک به بهبود وضع کنونی و نیز برای برنامه ریزی برای آینده ملت فلسطینی هزینه خواهد شد.

مدیر عملیاتی اونروا تاکید کرد: نمی توان اوضاع انسانی غزه را از اوضاع سیاسی آن جدا دانست مخصوصا که دو سوم ساکنان در جیره غذایی خود به طور کامل وابسته به امدادرسانی هستند.

ترنر گفت: جنگ فقط عامل اصلی اوضاع اسفبار غزه نیست، و محاصره تحمیل شده بر این منطقه نیز تلاشها برای بازسازی را به تأخیر می اندازد.
نظرات بینندگان