arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

بايدن: تمام گزينه‌ها در برابر ايران روي ميز است/ به دنبال معامله بزرگ با تهران نيستيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون رئيس‌جمهور آمريکا روز پنج‌شنبه در نشستي در سفارت رژيم‌صهيونيستي در واشنگتن، اسرائيل و آمريکا را مانند يک خانواده خواند و گفت واشنگتن و تل‌آويو شايد يکديگر را ناراحت کنند، اما نهايتا عاشق يکديگر هستند.

جو بايدن معاون رئيس‌جمهور آمريکا روز پنج‌شنبه به حمايت از اسرائيل پرداخت و گفت واشنگتن و تل‌آويو مانند اعضاي يک خانواده هستند.

بايدن که در سالگرد «استقلال اسرائيل» در سفارت رژيم‌صهيونيستي در واشنگتن صحبت مي‌کرد، وجود اختلاف نظر ميان طرفين را تائيد کرد، اما گفت اسرائيل و آمريکا در عين حال روابط مستحکمي دارند.

به نوشته پايگاه شبکه سي‌ان‌ان، وي در اين مورد گفت: «ما شبيه به يک خانواده هستيم. ما چيزهاي زيادي براي گفتن به هم داريم. گاهي اوقات شما يکديگر را عصباني مي‌کنيد، اما ما عاشق هم هستيم و از هم محافظت مي‌کنيم.»

وي افزود: «فعلا در مواردي اختلاف نظرهايي بين دولت‌هاي ما وجود دارد، اما مي‌خواهم يک چيز را رک بگويم. هيچ رئيس‌جمهوري بيش از رئيس‌جمهور (باراک) اوباما از امنيت اسرائيل حمايت نکرده است.»

به دنبال معامله بزرگ نيستيم
معاون رئيس‌جمهور آمريکا در ادامه به جريان مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه 1+5 پرداخت و گفت که هنوز تا رسيدن به توافق نهايي، «کارهاي بسيار زيادي» باقي مانده است.
وي همچنين گفت تفاهمي که ماه گذشته ميان ايران و 6 کشور به دست آمد، يک «معامله بزرگ بين ايالات متحده و ايران» نبود.

بايدن ادامه داد: «اگر ايران حقه بزند و دنبال سلاح هسته‌اي برود، تمامي گزينه‌هايي که براي پاسخ داريم، روز ميز خواهد بود.»
منبع: فارس
نظرات بینندگان