arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
امام جمعه موقت تهران:

در بحث هسته ای با لبخندها و در گوشی ها غافل گیر نشویم / پشت پرده مذاکرات را به مردم بگویید / خدای نکرده قبول نکنید که دست طرف مقابل برای بازرسی باز باشد؛ کدام کشور این ذلت را می پذیرد؟

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: مسئولان مردم را به شبهه نیندازند و پشت پرده مذاکرات را به مردم بگویند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در بحث هسته ای با لبخندها و در گوشی ها غافل گیر نشویم / پشت پرده مذاکرات را به مردم بگویید / خدای نکرده قبول نکنید که دست طرف مقابل برای بازرسی باز باشد؛ کدام کشور این ذلت را می پذیرد؟

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: مسئولان مردم را به شبهه نیندازند و پشت پرده مذاکرات را به مردم بگویند

به گزارش «انتخاب»، مهمترین محورهای سخنان حجت الاسلام و المسلمین صدیقی خطیب این هفته نماز جمعه تهران به شرح ذیل است:

- خدا نکند انسان سرگرم به پرداختن به بقا و موقعیت خودش و ازدیاد ثروت و بند کردن کسان خودش باشد؛ خدا نکند انسان در پست های دولتی که امانت الهی و شهدا هستند آدم نوکر یک جریان باشد و چشمش را ببندد و هرچه جریان گفت چشمش را ببندد.

- تقوا این است که انسان اخوند خطیب جمع است رئیس جمهور و رئیس مجلس است قبل از اینکه عنوان داشته باشد مخلوق و بنده خداست و هرچه دارد مال خداست و هیچ چیزی غیر از خدا ندارد؛ غفلت هاست که ما را دچار ندامت ها می کند.

- اینکه می‌گویند نگذاشتند ما کار کنیم و مانع برای خدمت وجود دارد صحبت بهشتیان نیست.

- بی تقوا راه بهشت را می بندد و آن را طولانی می کند.

- در یمن هیچ کسی گمان نمی کرد یک کشور فقیر در مسیری قرار بگیرد که رئیس جمهور با پای خودش از کشور فرار کند و مردم انسجام پیدا کنند.

- یک ملت به جرم اینکه می خواهد خودش باشد باید زیر بار موشک های مرگبار قرار بگیرد؛ این جنایت و ظلم عربستان برای آن خسارت صد در صد بود.

- رژیمی که هیچ بار با کشوری درگیر نشده و دلارها را داده و سلاح های پیشرفته خریداری کرده و سلاح ها را در یمن بکار ببرد یک شکست سیاسی و ذلت جهانی است.

- حق وتو قانون جنگل است.

- به عربیت خود هم پایبند نبودند؛ مسئله عدم جنگ در ماه های حرام یک فرهنگ در زمان جاهلیت بوده؛ حرمت و قداست ماه های حرام را در هم شکاندند؛ بیش از 3 هزار شهید و 400 کودک را کشتند؛ جز رژیم سفاک درنده صهیونیستی کشور دیگری این کار را نمی کرد این روی دیگر سکه بود.

- می گویند در این طوفان به اهدافمان رسید؛ این عذاب خداست که باعث می شود رژیم با دست خودش نابودی خود را فراهم کند؛ اینها می خواستند مرزهای عربستان را امن کنند و گروههای وابسته به عربستان در یمن را مقتدرتر کنند و سلاح های یمن را نابود کنند و سیطره خود را در یمن مستقر کنند و گروه تروریستی القاعده را حمایت کنند و در هیچ یک از اهداف موفق نبودند.

- نه تنها به سلاح و روحیه مردم یمن خدشه ای وارد نشد بلکه تمام گروه ها با انصارلله انسجام را بیشتر کردند و امروز 18 استان تحت سیطره انصارلله هستند و القاعده عقب نشینی کرده است؛ در تمام اهدافی که عربستان فکر می کرد شکست خورد و خسارت دینی و مادی خورد؛ متجاوز همیشه رسوا است در مقابله با ملت ها ذلیل شدند.

- هشدار رهبری در مذاکرات هسته ای  پشتوانه معنوی دارد.

- با دشمن مذاکره می کنیم دشمن قسم خورده ای که از موقع تاسیس به هیچ کشور رحم نکرده و همه کارها تاکتیکی برای نابودی طرف مقابل بوده است.

- مذاکرات کننده که مردم به تبعیت از رهبری از تیم حمایت می کند اما توجه کنند که با چه کسی مذاکره می کنند.

- دغدغه رهبری را جدی بگیریم؛ با لبخندها و در گوشی ها خدای نکرده غافل گیر نشویم.

- امریکا از پیش بیانیه ای را اماده  کرده و این خلاف چیزی بود که تیم ما می گوید؛ هم دورغ می گویند هم تهدید می کنند باید با شجاعت و توکل به خدا جلوی آنها مذاکره کرد.

- بر رعایت خطوط قرمز روی پایگاه امنیتی و نظامی تاکید دارم؛ خدای نکرده تیم قبول کنند که دستشان برای بازرسی باز باشد یک ذلت اشکار و امر خلاف قران و قانون است؛ کدام کشور این ذلت را می پذیرد؟ تعجب از مصاحبه مسئولین که می گویند آنها اگر بیایند ما نمی گذاریم. تیم مذاکره آنجا محکم بایستد نه اینکه تعهد دهیم بعد بگوییم نمی گذاریم یا جای دیگر نشان می دهیم.

- رفت و آمد مشکوک امریکایی، مسئولین محترم مردم را به شبهه نیندازند پس پرده را برای مردم بگویند.

نظرات بینندگان