arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

تنديس سيمين براي خدمات سبز تام ايران خودرو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تنديس سيمين براي خدمات سبز، در شانزدهمين همايش ملي تجليل از واحدهاي صنعتي و خدماتي سبز به تام ايران‌خودرو به عنوان تنها نماينده استان تهران در شركت‌هاي خدماتي كشور تعلق گرفت.     

به گزارش ايكوپرس به نقل از روابط عمومي شركت تام ايران‌خودرو، در اين همايش كه با حضور وزير نفت، رييس سازمان محيط زيست و جمعي از فعالان صنعتي در محل سالن همايش‌هاي بين‌المللي سازمان حفاظت محيط زيست برگزار شد، مديرعامل شركت تام به دليل پيروي اين شركت از خط مشي كيفيت، ايمني، بهداشت كار و محيط زيست تنديس سيمين را دريافت كرد.

تام ايران خودرو همگام با تلاش براي كسب آخرين فن آوري‌ها در حوزه فعاليت خود توجه جدي به مسايل زيست محيطي را هميشه مدنظر داشته و در راستاي رعايت الزامات زيست محيطي خود حركت كرده است. اخذ گواهينامه هاي متعدد از جمله ISO14001  و OHSAS 18001 كه هر دو به نوعي گواهينامه هاي زيست محيطي هستند نشاني از اين اهتمام و جديت است.

برقراري سيستم ارزيابي عملكرد ايمني، بهداشت و محيط زيست كليه پروژه‌ها، استقرار واحد HSE  در كليه پروژه‌ها، كنترل و كاهش خروجي آلاينده‌هاي هوا، مديريت مصرف انرژي، اجراي فضاي سبز فراتر از تعهدات قانوني، اعمال برنامه تفكيك پسماندها، راه‌اندازي تصفيه‌خانه مدرن و اقداماتي از اين قبيل بخشي از اين برنامه فراگير است.

هرچند مديريت و كنترل پسماند صنعتي و غير صنعتي در اين شركت از سال 85 شروع شده ولي تلاش بر اين بوده تا با اقداماتي ديگر از جمله حذف استفاده از مواد مصرفي يك‌بار مصرف اين روند ادامه پيدا كند.

براي رعايت قوانين مربوط به اختصاص بخشي از مساحت شركت به فضاي سبز، شركت تام با ايجاد تنوع گياهي سعي كرده در كنار كمك به ارتقاي كيفي محيط زيست فضايي لطيف براي كاركنان خود ايجاد كند.

همچنين سيستم تصفيه فاضلاب شركت تام به روش لجن فعال به ظرفيت روزانه 70 متر مكعب داير شده و عملكرد آن به طور مداوم پايش مي‌شود.

خروجي اين تصفيه خانه براي آبياري فضاي سبز مورد استفاده قرار مي گيرد و نياز شركت به آب را به طور قابل توجهي كاهش داده است.

تلفيق اين اقدامات موجب شده كه تام ايران خودرو به عنوان شركت برگزيده در شانزدهمين همايش ملي تجليل از واحدهاي صنعتي، خدماتي سبز مورد تقدير قرار گرفته و موفق به دريافت تنديس سيمين شود.
نظرات بینندگان