arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۸۹

"كروبي و موسوي مانند هر شهروند ديگري در صورت تشخيص به دادگاه مي‌روند"

در ادامه ديدارهاي هيات کميسيون سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با مقامات سياسي و پارلماني ايتاليا، بروجردي و هيات همراه با استفانو استفاني و چند تن از اعضاي کمسيون سياست خارجي مجلس نمايندگان اين کشور ديدار و گفت‌وگو کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در ادامه ديدارهاي هيات کميسيون سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با مقامات سياسي و پارلماني ايتاليا، بروجردي و هيات همراه با استفانو استفاني و چند تن از اعضاي کمسيون سياست خارجي مجلس نمايندگان اين کشور ديدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاري انتخاب به نقل از ایسنا، در اين مذاکرات که در محل مجلس نمايندگان انجام شد، بروجردي به سئوالات متعدد نمايندگان ايتاليايي پاسخ گفت.

بروجردي در پاسخ به اعتراض يکي از نمايندگان مجلس ايتاليا که اقدام نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مبني بر درخواست اعدام براي سران فتنه را يک نوع قانون شکني تلقي کرده بود پاسخ داد.

وي ضمن ابراز تعجب فراوان از اين سوال اظهار كرد: در همه پارلمان‌هاي جهان نمايندگان به مناسبت‌هاي مختلف اعتراض مي‌کنند و به عنوان صداي ملت شان عکس العمل نشان مي‌دهند. بنابراين اعتراض شما به هيچوجه منطقي نيست.

رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به سوالي در مورد نامه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مبني بر درخواست اشد مجازات براي کروبي و موسوي و احتمال برخورد با آنها و اين نکته که براي ما برخورد با کساني که زماني نخست وزير و يا رئيس مجلس بوده‌اند قابل قبول نيست، پاسخ داد ما به عنوان کساني که قانونگذار هستيم بايد مدافع اجراي قانون باشيم ونه تابع احساسات و ديدگاه‌هاي سياسي. مگر در کشور شما نخست وزير در آستانه رفتن به دادگاه نيست؟ مگر رئيس جمهور اسبق کره جنوبي به زندان نرفت؟ نخست وزير اسبق شما مگر به تونس تبعيد نشد؟ اين چه سخن عجيبي است که شما در مورد موسوي و کروبي مطرح مي‌کنيد. اين دو فرد مانند هر شهروند ديگري در صورت تشخيص قوه قضائيه به دادگاه مي‌روند، وکيل مي‌گيرند و طبق قانون به آنها برخورد خواهد شد.

بروجردي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن اعتراض به سياست‌هاي دوگانه غرب در برابر مسائلي مانند حقوق بشر گفت شما امروز به دنبال انتقال تروريستي از برزيل به کشورتان هستيد بنام سزار باتيستي وي 30 سال قبل 4 تن از اتباع ايتاليايي را به قتل رسانده است. در صورتيکه گروهک تروريستي منافقين 14000 تن از هموطنان ما را به شهادت رساندند و شما نام آنها را از ليست گروه‌هاي ترويستي خارج کرده‌ايد. اين يک حمايت آشکار از تروريسم است. ما به شدت معترض اين سياست اتحاديه اروپا هستيم.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در مورد حقوق اقليت‌هاي ديني اظهار كرد: يهوديان با جمعيتي حدود 20000نفر در مجلس نماينده دارند در صورتيکه مسلمانان ايتاليايي با جمعيتي حداقل سه برابر آنها در مجلس شما حضور ندارند. ارامنه، آشوريها و زرتشتيهاي ايراني همه در مجلس ما نماينده دارند.

وي افزود: متاسفانه قضاوتهاي شما بر پايه اطلاعات نادرستي است که در اختيار شما قرار مي‌گيرد و براساس آن موضع گيري مي‌کنند و قطعنامه حقوق بشر عليه جمهوري اسلامي ايران صادر مي‌كنند.

بروجردي در پاسخ به سئوال يکي از نمايندگان زن مجلس ايتاليا مبني بر عدم رعايت حقوق زنان در ايران پاسخ داد اگر از نگاه شما حقوق زنان ازدواج زنان با يکديگر است که متاسفانه در برخي از کشورهاي اروپايي بصورت قانوني انجام مي گيرد، و يا سوء استفاده جنسي از زنان و نگاه ابزاري به زن به عنوان يک کالا ، ما اين نگاه را ضد حقوق بشر و ضد کرامت انساني زنان مي دانيم و آن را بهيچوجه قبول نداريم. زن در جامعه اسلامي ما از جايگاه رفيعي برخوردار است و هيچ محدوديتي براي دستيابي به بالاترين مدارج علمي و اجتماعي براي زن وجود ندارد.

در اين نشست دو ساعته همچنين مواضع جمهوري اسلامي ايران در زمينه افغانستان ، تحولات جديد منطقه نيز تشريح گرديد.

هيات ايراني همچنين پيشنهاد برگزاري اجلاسي به ميزباني کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در تهران را با حضور روساي کميسيون هاي سياست خارجي تعدادي از کشورهاي اروپايي ارائه كرد که اين پيشنهاد مورد استقبال استفانو استفاني رئيس کميسيون سياست خارجي مجلس نمانيدگان ايتاليا قرار گرفت.

مهدي مهدي زاده، محمد مهدي شهرياري و پرويز سروري از اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ، بروجردي را در اين سفر رسمي به کشور ايتاليا همراهي مي‌كنند.
نظرات بینندگان