arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

قصاص، مجازات قتل در دعواي كودكانه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پسر جواني كه در يك دعواي كودكانه مرتكب قتل شده بود در صورتي كه موفق به جلب رضايت اولياي دم نشود، قصاص خواهد شد. پرونده پسر جواني كه سيامك نام دارد بعد از تأييد در ديوان عالي كشور به شعبه اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران فرستاده شد.

به گزارش جوان، سيامك، متهم پرونده بيستم آذرماه سال 91 بازداشت شد. او در اولين بازجويي‌ها به جرم خودش اقرار كرد و در شرح ماجرا گفت: ساعتي قبل در خانه‌مان مشغول كشيدن شيشه بودم كه دوستم نادر تماس گرفت و گفت همراه دختر مورد علاقه‌اش در حال عبور از محله‌ما –خاني‌آباد - بوده كه يكي از بچه‌محل‌هايم به آنها متلك انداخته‌ است. لحظاتي بعد خودم را به نادر رساندم و او را سوار خودرو كردم و به جايي كه نشاني‌اش را داده بود، رفتيم. وقتي نادر پسر جوان را كه همراه دوستانش سر كوچه ايستاده بود، نشانم داد، پياده شدم و درحالي كه به طرفش مي‌رفتم دشنه‌اي را كه همراهم بود، كشيدم. وقتي به او رسيدم اول مشاجره كرديم و بعد دشنه‌ را به طرفش پرتاب كردم كه به گردنش برخورد كرد. وقتي روي زمين افتاد، به طرف ماشينم دويدم و پشت فرمان نشستم و فرار كرديم.

بعد از اقرارهاي سيامك بود كه دوست او نادر هم بازداشت شد. او گفت همراه دختر مورد علاقه‌ام در حال عبور بودم كه پسري كه همراه دوستانش سر كوچه ايستاده بود به ما متلك انداخت. از رفتار او ناراحت شدم و با دوستم سيامك كه خانه‌شان آن نزديكي بود تماس گرفتم. بعد هم با اصرار سيامك به محل برگشتيم و او با دشنه به پسري كه برايمان ايجاد مزاحمت كرده بود، ضربه زد.

پرونده بعد از كامل شدن تحقيقات و صدور كيفرخواست عليه سيامك به اتهام قتل عمد و نادر به اتهام معاونت در قتل در شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران بررسي شد. بعد از صدور دفاعيات دو متهم در جلسه محاكمه، هيئت قضايي سيامك را به قصاص و نادر را به 10 سال حبس محكوم كردند. رأي دادگاه بعد از بررسي در شعبه 13 ديوان عالي كشور تأييد شد. سيامك در صورتي كه موفق به جلب رضايت اولياي دم نشود، قصاص خواهد شد.
نظرات بینندگان