arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۸۹

تجمع میلیونها مصری در میدان تحریر/ بازداشت مقامات امینی برای کشتن تظاهرکنندگان

میلیونها مصری پس از یک هفته از سقوط مبارک یک بار دیگر در میدان تحریر قاهره جمع شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
میلیونها مصری پس از یک هفته از سقوط مبارک یک بار دیگر در میدان تحریر قاهره جمع شدند.
 
به گزارش انتخاب؛ مردم که از همه قشرها ، اصناف ، زن و مرد و مسیحی و مسلمان در میدان تحریر قاهره جمع شده اند، قصد دارند با این تجمع میلیونی علاوه بر نشان دادن همبستگی و وحدت مصر، یک بار دیگر بر خواسته های خود برای تحقق دموکراسی واقعی و ازادی و تشکیل دولتی مردمی تاکید کنند.

بازداشت مقامات امینی برای کشتن تظاهرکنندگان

این بزرگترین گردهمایی مردم از اغاز انقلاب در این کشور است که بیش از سه هفته پیش آغاز شد.

به گزارش انتخاب؛ دادستان کل مصر روز جمعه دستور حبس سه نفر از مقامات امنیتی سابق این کشور را صادر کرد. عبدالمجید محمود دستور حبس پانزده روزه سرتیپ اسماعیل الشاعر معاون سابق وزیر کشور و مدیر امنیت سابق مصر ، سرتیپ عدلی فاید مدیر سابق سازمان امنیت عمومی و سرتیپ احمد رمزی معاون سابق وزیر کشور مصر را تا پایان یافتن عملیات تحقیق و بازجویی کنونی از آنان درباره حوادثی که بیست و پنجم ژانویه گذشته در این کشور رخ داد صادر کرد.

پایگاه اینترنتی روزنامه الیوم السابع با اعلام این خبر افزود دادستانی کل مصر این مقامات امنیتی پیشین را به قتل عمدی شماری از تظاهرکنندگان مصری با استفاده از مهمات واقعی جنگی متهم کرد.

عبدالمجید محمود همچنین این سه مقام ارشد امنیتی را متهم کرد شب بیست و هشتم ژانویه قبل نیروهای پلیس را از روی عمد از خیابان ها و مراکز فعالیت شان خارج کرده و اجازه نداده است به ماموریت خود عمل کنند و همین امر باعث ایجاد هرج و مرج کامل در مصر شده است. این افراد همچنین به دست داشتن در قاچاق شماری از زندانیان ، انسان های خطرناک و لات و اوباش و سوء استفاده از آنان برای یورش به تظاهر کنندگان و ارعاب شهروندان مصری متهم هستند.

دادستان کل مصر روز پنجشنبه ( دیروز ) نیز دستور حبس پانزده روزه حبیب العادلی وزیر کشور سابق ، احمد المغربی وزیر مسکن سابق ، زهیر جرانه وزیر گردشگری سابق و احمد عز بازرگان معروف مصری و دبیرکل سابق حزب ملی این کشور را به اتهام فساد ، پول شویی ، تخریب اموال عمومی و سوء استفاده از نفوذ خود صادر کرده بود.


مترجم: ندا محمدی
نظرات بینندگان