arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۸۹

موج اعتراضات به عمان رسید

حدود سیصد عمانی از جمله شماری از زنان جمعه در تظاهراتی مسالمت جویانه ای در مرکز مسقط خواستار افزایش دستمزدها و اصلاحات سیاسی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حدود سیصد عمانی از جمله شماری از زنان جمعه در تظاهراتی مسالمت جویانه ای در مرکز مسقط خواستار افزایش دستمزدها و اصلاحات سیاسی شدند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، شرکت کنندگان در این راهپیمایی که دومین راهپیمایی از این نوع در یک ماه گذشته محسوب می شود خیابان مرکزی را در مسقط طی کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی پارچه نوشته هایی را با خود حمل می کردند که بر روی آن نوشته شده بود:" به افزایش قیمت ها پایان دهید."، به بانک های اسلامی مجوز دهید."

تظاهر کنندگان که نیروهای پلیس آنان را احاطه کرده بودند شعار می دادند:" ما خواستار اصلاحات هستیم."

بر روی پلاکاردی که یکی از تظاهر کنندگان بالا آورده بود نوشته شده بود:" دموکراسی کجاست؟" و این درحالی است که پلاکارد دیگری خواستار لغو بدهی های افراد مقروض به بانک شده بود.

یکی از پارچه نوشته ها خطاب به قابوس سلطان عمان نوشته شده بود:" ما به تو وفاداریم ای قابوس."

هفده ژانویه ،حدود دویست عمانی در مسقط در پدیده ای نادر در این کشور عربی خلیج فارس در اعتراض به افزایش هزینه های زندگی تظاهرات کردند.

یک ماه بعد، درحالی که اعتراضات اجتماعی و سیاسی در کشورهای عربی گسترش می یابد مقامات اعلام کردند حداقل دستمزد را برای عمانی هایی که در بخش خصوصی کار می کنند از سیصد وشصت وچهار دلار به پانصد وبیست دلار در ماه افزایش داده اند.
نظرات بینندگان