arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

ظریف: هند شریک مهمی برای ایران محسوب می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه کشورمان در دو نشست جداگانه ضمن دیدار با سفرای هند و سنگاپور بر ضرورت افزایش روابط بین این کشورها و ایران تأکید کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، امروز (شنبه) در دو نشست جداگانه با سفرای هند و سنگاپور دیدار کرد.

هند یک شریک مهم برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود

دینکار پرا کاشی سریواستاوا، سفیر هند در تهران، در پایان ماموریت خود در کشورمان با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، ملاقات نمود.

ظریف در این ملاقات ابراز امیدواری کرد که مناسبات دو کشور با توجه به روابط دیرینه در تمام ابعاد افزایش یابد و بر این نکته تاکید کرد که هند یک شریک مهم برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه بر وجود زمینه برای مشارکت هند در پروژه های مختلف از جمله توسعه بندر چابهار تاکید و اظهار داشت: توسعه بندر چابهار می تواند به افزایش همکاری های سه جانبه بین ایران، افغانستان و هند کمک نماید.

دینکار پرا کاشی سریواستاوا نیز با اشاره به دیدار قریب الوقوع وزیر کشتیرانی و حمل و نقل هند جهت امضای یادداشت تفاهم توسعه شهر سازی بندر چابهار، بر افزایش مشارکت شرکت‌های هندی در طرح‌های اقتصادی از جمله پتروشیمی تاکید کرد.

تأکید بر افزایش روابط ایران و سنگاپور

اونگ کنگ یانگ سفیر جدید ترددی سنگاپور در جمهوری اسلامی ایران نیز امروز (شنبه)  با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ایشان کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور، بر افزایش بیشتر روابط در ابعاد مختلف و بویژه سیاسی تاکید کرد.

سفیر جدید سنگاپور ضمن ابلاغ سلام گرم وزیر امورخارجه سنگاپور به دکتر ظریف اظهار داشت: "در این ماموریت بدنبال آن هستم که روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش افزایش دهم. یانگ همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 به نتیجه نهایی برسد تا زمینه برای ارتقاء بیشتر روابط اقتصادی فراهم شود."

در این ملاقات همچنین بر دیدار مقامات دو کشور تاکید شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان