arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۸۹
سازمان بين المللي کار:

آمار بيکاري رکورد شکست

"مردم اگر کاری نداشته باشند، به همه چیز بدبین می شوند و کیفیت کار، بیانگر چگونگی کیفیت جامعه است."
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر سازمان بین المللی کار اعلام کرد دویست میلیون نفر از جمعیت کنونی جهان از جمله هشتاد میلیون جوان بیکارند که این ارقام نسبت به سال های قبل رکوردی جدید است.

به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری انتخاب ؛ خوان سوماویا در پیامی به مناسبت بیستم فوریه، روز جهانی عدالت اجتماعی که در مقر سازمان ملل در نیویورک منتشر شد، افزود یک و نیم میلیارد نفر از جمعیت جهان هم به کارهای موقت و ناپایدار مشغولند که از این تعداد، ششصد و پنجاه میلیون نفر کارهایی انجام می دهند که درآمد روزانه آن ها و خانواده هایشان کمتر از یک دلار و بیست و پنج سنت است.

وی افزود متاسفانه به علت نابرابری های جهانی ، شمار این گونه خانوارها در حال افزایش است. خوان سوماویا در بخش دیگری از پیامش، داشتن کار آبرومند را بنیاد عدالت اجتماعی خوانده و آورده است آرزوی مردم برای زندگی و آینده آبرومند، باید بر کار مبتنی بر عدالت اجتماعی استوار باشد.



این پیام مدیر سازمان بین المللی کار به اوضاع اقتصاد کنونی جهان اشاره دارد که بر اثر فقدان فرصت های کاری و آثار اجتماعی بحران اقتصاد جهانی اوضاع دردناکی را بر خانواده های فقیر و متوسط جوامع مختلف جهان حاکم کرده است. خوان سوماویا با تاکید بر این که برای مردان و زنانی که از بیکاری رنج می برند، مهم نیست که رشد اقتصادی کشورشان سه ، پنج یا ده درصد است، آورده است آن ها تنها نگران آن هستند که رهبرانشان باید سیاست های تامین کار و عدالت اجتماعی را گسترش دهند.

 مدیر سازمان بین المللی کار شاخص کار در هر جامعه را معیار قضاوت مردم دانسته و افزوده است مردم اگر کاری نداشته باشند، به همه چیز بدبین می شوند و کیفیت کار، بیانگر چگونگی کیفیت جامعه است.
نظرات بینندگان