arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

فکر کردن، سرعت رشد اين تومور را افزايش مي دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مطالعات محققان دانشگاه استنفورد آمريکا نشان مي دهد که افکار در رشد يک نوع بسيار خاص از تومورهاي مغزي موثر است.

اين مطالعه نشان مي دهد که هرچه افراد زمان بيشتري را براي تفکر در مورد مسايل مختلف، از جمله تحليل يک فيلم يا تصميم در مورد نوع غذاي شام، صرف کنند، بافت غير طبيعي اين تومور خاص بزرگتر مي شود. اين تومور خاص وابسته به فکر، گليوم پيشرفته (گليوم درجه بالا) نام دارد.

مطالعات نمونه هاي حيواني نشان مي دهد که تومور مغزي برخي جوندگان، زماني که سلول هاي عصبي فعاليت زيادي دارند، بزرگتر مي شود و رشد آن سريعتر است. محققان، سلول هاي سرطاني مغز موش را با استفاده از نور، تحريک و فعال کردند و نتايج نشان داد که رشد تومور به طرز شگفت آوري افزايش مي يابد.

محققان احتمال مي دهند که تومورها، سيگنال هاي شيميايي را به خود اختصاص مي دهند. مغز از اين سيگنال هاي شيميايي براي حمل اطلاعات و محافظت از خود استفاده مي کند. سلول هاي تومور از اين سيگنال ها به نفع خود استفاده مي کنند و مدام بزرگ و بزرگتر مي شوند.

با انجام اين آزمايش، مراحل رشد تومور در گليوم پيشرفته کاملا مشخص شده است و محققان به دنبال روشي براي درمان هستند. آنان بر اين باورند که با مسدودکردن مسيرهاي شيميايي که تومور براي رشد به آنان وابسته است، مي توان فعاليت سلول هاي تومور مغزي را محدود کرد، زيرا نمي توان از مريض درخواست کرد که فکر نکند.

از ديد پايگاه ساينس، اين خبر عجيب ترين و تکان دهنده ترين تيتر خبري در اين هفته اعلام شده است. نتايج اين تحقيقات در نشريه cell منتشر شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان