arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

زاکانی: احمدی نژاد برآمده از جریان اصولگرایی نبود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علیرضا زاکانی گفت: دوم خردادی ها علاقه‌مند هستند که احمدی نژاد به انتخابات ورود پیدا کند، چرا که با وجود  وی می‌توانند بین اصولگرایان تفرقه بیندازند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره ورود احمدی نژاد به انتخابات مجلس شورای اسلامی و اینکه جلسات وی در ولنجک پررنگ تر از قبل برگزار می‌شود به خبرنگار جماران گفت: دوم خردادی ها علاقه‌مند هستند که احمدی نژاد به انتخابات ورود پیدا کند، چرا که با وجود  وی می‌توانند بین اصولگرایان تفرقه بیندازند.

زاکانی ادامه داد: دوم خردادی‌ها علاقه‌مند هستند همه اصولگرایان را در چهره احمدی نژاد تعریف کنند و گذشته را تا قدری سیاه جلوه دهند که بتوانند آن را در پرونده اصول گرایان بنویسند.

وی در پاسخ به این پرسش که مگر دولت نهم و دهم برآمده از جریان اصولگرایی نبوده است، جواب منفی داد و اظهار کرد: احمدی نژاد وقتی کار خوبی انجام دهد طبق ارزش‌ها و آرمان‌های اصولگرایان پیش رفته و وقتی کار منفی انجام دهد اصولگرایان منتقد او هستند و این همیشه روال اصولگرایان بوده است.

عضو جمعیت رهپویان ولایت درباره وحدت جریان اصولگرایی گفت: وحدت پیش روی ماست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش جماران درباره ائتلاف اصولگرایان میانه رو با احمدی نژادی‌ها اظهار کرد: ائتلافی صورت نمی‌گیرد چون احمدی نژاد اطرافیان نزدیکی دارد که ما از اول منتقد ایشان بودیم. احمدی نژادی‌ها شعار عدالت دادند اما موفق نشدند، وارد مبارزه با مفاسد شدند، ولی خط قرمزی قائل نشدند.

وی درباره احتمال ورود حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری به انتخابات گفت: هر کسی می‌تواند وارد انتخابات شود.

زاکانی درباره سخنان اخیر آیت الله مصباح یزدی گفت: منظور ایشان این بوده که اصولگرایان همه با هم وحدت می‌کنند و مستقل از اصلاح طلبان به انتخابات وارد می‌شوند. جامعتین ضامنی برای اصولگرایان به حساب می‌آید.

وی در ارزیابی مجلس آینده  گفت: امیدوار هستم خادمان اصولگرا مجلس را در دست بگیرند.

زاکانی همچنین درباره گزارش امروز وزیر کشور درباره جزئیات ورود پول کثیف به عرصه انتخابات گفت: آقای رحمانی فضلی توضیح داد که پول کثیف وارد ایران می‌شود و در ترور در استان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برخی افراد دوم خردادی مثل اسحاق جهانگیری، مجید انصاری و علی اکبر ترکان برای خودشان تفسیر خاصی از سخنان وزیر کشور داشتند و مجلس را متهم کردند. اما رحمانی فضلی توضیح داد منظور من باندهای قاچاق کالا، مواد مخدر و سوخت بوده است.

زاکانی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره دادگاه سعید مرتضوی اظهار کرد: در این دادگاه با مسائل عادلانه برخورد می‌شود اما تا زمانی که نتیجه نهایی اعلام نشود، نمی‌توانم قضاوت کنم.
نظرات بینندگان