arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

مقدمات آزادی 50 مازندرانی در ترکمنستان فراهم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران گفت: مقدمات آزادی 50 نفر مازندرانی با هماهنگی قوه قضاییه در ترکمنستان فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، محمد جواد عیسی نیا روز یکشنبه در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی مازندران با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط و مقررات حقوق شهروندی در هر یک از کشورهای مختلف دنیا افزود: این افراد بخاطر رعایت نکردن حقوق شهروندی در ترکمنستان زندانی شده اند.

وی اظهار کرد: ورود غیر قانونی ، توزیع داروهای روان گردان، رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی از مهمترین تخلفات و جرم شهروندان مازندرانی در کشور ترکمنستان است.

وی با بیان اینکه زمینه آزادی مازندرانی ها از زندان ترکمنستان مهیا شده است، ادامه داد: 10نفر از آنان در آستانه آزادی قرار دارند.

مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران تصریح کرد: نداشتن آگاهی لازم از مقررات و حقوق شهروندی مهمترین دلایل انجام تخلفات اتباع مازندرانی در کشورهای حاشیه دریای خزر ، آسیای میانه و کشورهای عربی است.

عیسی نیا با بیان اینکه دولت یازدهم بر گسترش ارتباطات فرهنگی و اقتصادی استان ها با استان های کشورهای مرزی ایران تاکید دارد، بیان داشت: همسو با این سیاست استانداری مازندران ارتباطات مطلوبی را با استانهای مختلف کشورهای حاشیه دریای خزر برقرار کرده است.

وی با بیان اینکه آموزش رعایت حقوق شهروندی در سفر به کشورهای مختلف دنیا ضروری است،تصریح کرد: نمایندگی وزارت امور خارجه استان آمادگی ترویج برخی از قوانین شهروندی را دارد.
نظرات بینندگان