arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۸۹

لیست جدید اجاره بها در پایتخت

با نزدیکی به ماه پایانی سال، اجاره بهای مسکن همچنان برای اقشار آسیب پذیر کشور بسیار بالاست، ضمن اینکه برخی از محتویات بسته اجاره بهای مسکن تدوین شده توسط وزارت مسکن هم از قبل میان مستاجران و موجرها اجرا می‌شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با نزدیکی به ماه پایانی سال، اجاره بهای مسکن همچنان برای اقشار آسیب پذیر کشور بسیار بالاست، ضمن اینکه برخی از محتویات بسته اجاره بهای مسکن تدوین شده توسط وزارت مسکن هم از قبل میان مستاجران و موجرها اجرا می‌شده است. 


به گزارش انتخاب به نقل از مهر با نزدیک شدن به آخرین ماه سال، بازار اجاره بهای مسکن در آرامش به سرمی برد و از آنجایی که این فصل از سال، زمان نقل و انتقالات نیست، این وضعیت چندان غیرمنتظره به نظر نمی رسد.

در واقع بیشترین نقل و انتقالات در فصل تابستان اتفاق می افتد و به طور طبیعی باید بیشترین نوسان و افزایش قیمتها دراین فصل باشد اما بازار مسکن که در سالهای اخیر با افزایش قیمت و پس از آن عدم ارایه تسهیلات مواجه شده، بیش از پیش به اجاره نشینی روی آورده است.

البته افزایش اجاره بها از اوایل سال جاری شروع شده و هنوز در ماه های پایانی سال کاهش محسوسی نداشته است و باوجودی که فعالان بازار مسکن، تابستان را فصل نقل و انتقالات عنوان می کنند اما گرانی اجاره بها در تمام ماه‌های سال تداوم داشته است.

دولت با تدوین بسته اجاره بها و تعیین قیمت برای اجاره مسکن سعی دارد تا برای سال آینده قیمتها را تحت کنترل درآورد اما به نظر می رسد تازه ترین پیشنهاد وزارت مسکن و شهرسازی برای بسته اجاره بها از مدتها پیش میان موجرها و مستاجران اجرا می شده است.

ابوالفضل صومعلو معاون وزیر مسکن در گفتگو با مهر در خصوص بسته اجاره بها گفت: در حال حاضر در رهن به ازای یک میلیون، 30 هزار تومان محاسبه می‌شود و برهمین اساس، قرار است اگر اجاره به صورت نقدی پرداخت شود به ازای هر یک میلیون تومان، 20 هزار تومان در نظر گرفته شود.

این موضوع گرچه می تواند یکی از موضوعات تاثیرگذار در اجاره بها باشد اما در ماه های اخیر از سوی مالکان و مستاجران در بازار اجاره اجرا می شده است که این موضوع را گزارش های قبلی مهر نیز تایید می کند.

به گفته فعالان بازار مسکن، از آنجایی که مالکان به دریافت اجاره تمایل بیشتری دارند و مستاجران رهن را ترجیح می دهند، برخی از موجرها به ازای دریافت اجاره به جای رهن، به مستاجران پیشنهاد می دهند که اجاره کمتری را بپردازند.

بازار اجاره بها از نگاه املاکی‌ها

مشاوران املاک با تایید این نکته که بازار اجاره بها در سال جاری با کاهش قیمت چندانی روبرو نبوده است، معتقد هستند که اگر کاهش قیمتی هم نسبت به تابستان سال جاری وجود داشته باشد بازهم از سال پیش گران تر است و شاهد کاهش چندانی در بازار اجاره مسکن نبوده ایم.

گزارشهای خبرنگار مهر از سطح شهر حاکی از آن است که سوئیت 40 متری در سبلان شمالی با 10 میلیون تومان رهن به اجاره گذاشته شده است و همین متراژ در خیابان جیحون تهران نیز با همین قیمت رهن داده می شود.

40 متری در خیابان رودکی هم با 4 میلیون رهن و ماهیانه 300 هزار تومان به اجاره گذاشته شده است. برای اجاره سوئیتی 30 متری در دامپزشکی هم یک میلیون و 500 هزار تومان ودیعه با 150 هزار تومان اجاره نیاز دارد.

برای 33 متری در خیابان ظفر هم 5 میلیون رهن و ماهیانه 500 هزار تومان اجاره تعیین شده است. 48 متری در خیابان شریعتی کلیم کاشانی هم با 4 میلون رهن و 360 هزار تومان ماهیانه، اجاره داده می شود.

برای واحدی 50 متری در خیابان خوش هم 12 میلیون و 500 هزار تومان رهن درنظر گرفته شده است. و واحدی 50 متری در آزادی با قیمت 4 میلیون ودیعه و 450 هزار تومان ماهیانه اجاره داده می شود.

برای آپارتمانی 65 متری در مجیدیه شمالی هم قیمت 15 میلیون رهن و 150 هزار تومان اجاره تعیین شده است، همچنین همین متراژ در خیابان سهروردی شمالی با 35 میلیون رهن و ماهیانه 100 هزار تومان اجاره، قیمت دارد.
نظرات بینندگان