arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

افزایش تلفات سقوط بهمن دراورست /22 کشته ، 217 مفقود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزارت جهانگردی نپال تعداد تلفات سقوط بهمن پس از وقوع زمین لرزه 7.9 ریشتری دراین کشور را 22 نفر اعلام کرد و اظهار کرد تعداد 217 نفر نیز دراین حادثه مفقود شده اند.

خبرگزاری پی تی آی هند به نقل از سورش اچاریا اعلام کرد پس از وقوع بهمن عظیم به دلیل زمین لرزه شدید نپال تعداد زیادی از کوهنوردان خارجی و بومی در ارتفاعات اورست سرگردان شده اند.

وی افزود: روزگذشته پس از سقوط بهمن و پوشش قسمتی از پایگاه کوهستانی کوهنوردان در اورست بیش از 60 نفر زخمی شدند در حالی که احتمال مفقود شدن تعدادی دیگر نیز وجود دارد.

معاون وزارت جهانگردی نپال گفت:درحالی که 17 نفر از کوهنوردان دیروز به دلیل سقوط بهمن جان خود را از دست داده بودند امروز نیز اجساد پنج نفر از کوهنوردان در مناطق پایین تر از پایگاه کوهنوردان پیدا شده است.

سورش اچاریا افزود:تاکنون 32 نفر توسط پنج بالگرد امداد از منطقه تخلیه شده اند که 22 نفر ازاین افراد به علت جراحت شدید در نزدیکترین بیمارستان های منطقه بستری شدند.

وی در ادامه گفت:هم اکنون بیش از یکصدنفر در پایگاه های یک و دو در ارتفاعات اورست حضور دارند و با توجه به بدی هوا تخلیه آنها از این مناطق زمان بر خواهد شد.

مقامات وزارت جهانگردی اورست تخمین می زنند که در زمان وقوع زمین لرزه 7.9 ریشتری حداقل یک هزار کوهنورد شامل 400 کوهنورد خارجی در پایگاه های مختلف در ارتفاعات اورست حضور داشتند.

براثر زمین لرزه روز گذشته در نپال تعداد دوهزار و 350 نفر کشته و بیش از شش هزار نفر مجروح شده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان