arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

نوکيا تکذيب کرد: قصدي براي بازگشت به بازار اسمارت‌فون‌ها نداريم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نوکيا در وب‌سايت رسمي شرکت خود نوشته‌اي را منتشرکرده است و ادعا کرده است که اين شرکت هيچ قصدي براي توليد و فروش تلفن‌هاي مصرفي ندارد و تمامي شايعات اشتباه مي‌باشند. اين شرکت نيز به گزارش‌هاي غلط که توسط يک مدير اجرايي نوکيا گفته‌شده اشاره‌کرده است و گفته شده نوکيا قصدي براي توليد اسمارت‌فون از يک بخش تحقيق و توسعه در کشور چين ندارد.

هفته پيش، دو گزارش به بازکشت نوکيا به بازار اسمارت‌فون‌ اشاره داشته‌اند. اولين گزارش در روز دوشنبه توسط ReCode منتشر شد که به نقل از منابع نزديک درمورد برنامه‌هاي نوکيا گفته شد که اين شرکت برنامه‌ريزي‎‌هايي براي بازگشت به بازار اسمارت‌فون‌ در سال 2016 خواهد داشت. چند روز بعد روزنامه چيني به نقل از Mike Wank، رئيس نوکيا در چين گفت که توليد اسمارت‎‌فون‌ها در شهر چيني سيچوآن صورت مي‌پذيرد.

اين بيانيه نوکيا اشاره‌اي مستقيم به برنامه‌هاي مربوط به طراحي اسمارت‌فون‌ها در آينده‌اي نزديک نکرده است. در اين نوشته تنها اشاره‌شده که اين شرکت قصدي براي فروش و يا توليد اسمارت‌فون‌هاي مصرفي ندارد. ReCode گزارش داد که نوکيا به توليدکنندگان third party يا به اصلاح شخص ثالث مجوز طرح‌هاي اسمارت‌فون را خواهد داد. تبلت N1 نوکيا نمونه‌اي از مجوزها بود که طراحي توسط نوکيا صورت گرفته بود و اما توليد آن توسط فاکس‌کان صورت پذيرفت.

نوکيا طبق قراردادي که با مايکروسافت دارد، تا سه‌ماهه سوم 2016 نبايد اسمارت‌فوني را با نام و برند نوکيا عرضه کند. با اين‌حال نوکيا مي‌تواند اين قرارداد را تمديد کند و يا به شکل ديگري تصميم بگيرد چون اين قرارداد در زمان اعلام‌شده به پايان رسيده و نوکيا بايد راهي را براي ادامه انتخاب کند.
نظرات بینندگان