arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

آیت‌الله هاشمی: همکاری مراکز علمی و دانشگاهی در هر سطحی برای کشور مفید است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد و تقویت ارتباط علمی و آموزشی میان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی استقبال کرد.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار رئیس و معاونان دانشگاه علمی کاربردی، خطاب به رئیس این دانشگاه خاطر نشان کرد: باید زمینه‌ها و طرح‌های همکاری‌های بیشتر این دو دانشگاه را مشخص کنید و به صورت مکتوب پیشنهاد دهید تا زمینه‌های تحقق این ارتباط فراهم شود.

وی تعداد 750 هزار نفر فارغ‌التحصیل این دانشگاه در طول 22 سال فعالیت آموزشی را برای کشور ایران که مردم و به خصوص جوانانش اشتیاق به تحصیلات دانشگاهی دارند، خوب دانست و اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های‌ مطلوب دانشگاه علمی کاربردی این است که می‌تواند به تناسب فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی مناطق مختلف کشور، گسترش یابد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری چرایی و چگونگی تصویب تأسیس این دانشگاه در دولت سازندگی در سال 1372، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای این تصمیم، استفاده از تجربیات متخصصان در جهت توسعه علمی کشور و تقویت پیوند صنعت و دانشگاه بود.

وی افزود: یکی از خوشحالی‌های ما تأسیس این دانشگاه بود که فکر می‌کردیم تحولی از لحاظ مهارت در نیروی کار کشور ایجاد می‌کند.

هاشمی رفسنجانی با تشریح دو هدف تکاملی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی و سپس دانشگاه علمی کاربردی، گفت: اکنون که دانشگاه آزاد با تأسیس مراکز رشد در سراسر کشور برای تجاری سازی ابتکارات و اختراعات استادان و دانشجویان برنامه‌ریزی کرده است، فرصتی است که دانش و مهارت با همکاری این دو دانشگاه که کاملاً غیر دولتی‌اند، جدی گرفته شود تا توسعه دانش‌بنیان سرعت گیرد که راه خوبی برای اشتغال تحصیلکرده‌ها و به تبع آن توسعه عالمانه، مستحکم و پایدار کشور است.

وی با تأکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش برای کشور و با پاسخ به تقاضای رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مبنی بر تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی در کشور، اظهار کرد: همکاری مراکز علمی و دانشگاهی در هر سطحی برای کشور مفید است.

هاشمی رفسنجانی با استقبال از ایجاد و تقویت ارتباط علمی و آموزشی میان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی، خطاب به رئیس این دانشگاه خاطر نشان کرد: باید زمینه‌ها و طرح‌های همکاری‌های بیشتر این دو دانشگاه را مشخص کنید و به صورت مکتوب پیشنهاد دهید تا زمینه‌های تحقق این ارتباط فراهم شود.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح برنامه‌های جدید این دانشگاه برای تعمیق تحقیقات علمی و پژوهشی و با تأکید بر لزوم تشویق مخترعان و مبتکران، گفت: مراکز رشد را برای ارزیابی ابتکارات دانشجویان و دانشگاهی و تجاری سازی آنها تأسیس کردیم تا با ضمانت وام‌های بانکی از این طرح‌ها پشتیبانی نماییم.

وی اشتغال و تقویت تولید و ارتقای بهره‌وری را یکی از اقدامات ضروری مسؤولان بخش‌های مختلف کشور دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های دانشگاهی کشور برای افزایش علمی اشتغال بکوشیم که رونق اقتصاد و رشد اقتصادی مطلوب در گروی پیوند علم و عمل بهتر و سریعتر به دست می‌آید.
نظرات بینندگان