arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

برخورد مجلس با 2 تابعیتی ها و دارای گرین کارت ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داشتن تابعیت مضاغف را جرم دانست و گفت: کمیسیون ضمن شناسایی افراد 2 تابعیتی و آنهایی که تابعیت مضاعف دارند و همچنین مسئولانی که گرین کارت دارند، تکلیف آنها را نیز روشن خواهد کرد.

سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با عصرخبر با اشاره به درخواست برخی از نمایندگان مبنی بر «تحقيق و تفحص از وضعيت افراد دوتابعيتي و داراي گرين كارت در حوزه مسؤولان و مديران ارشد و شناسايي خلأهاي قانوني» در اين زمینه گفت: طرح مذکور از 2 هفته پیش در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار گرفته که به دلیل تراکم کاری هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

وی با اشاره به دلایل ارائه این طرح در مجلس از سوی برخی نمایندگان گفت: در برخی نشست ها و محافل طرح تابعیت مضاعف و 2 تابعیتی و همچنین داشتن گرین کارت برای برخی از دست اندکاران و مسولان کشور مطرح شده و برخی هم متهم به داشتن 2 تابعیتی و گرین کارت هستند که نمایندگان برای روشن شدن این موضوع و ابعاد آن تقاضای تحقیق و تفحص مجلس در این رابطه را داشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: هدف از این تحقیق و تفحص این است که مشخص شود ادعاها در خصوص مسئولان 2 تابیعتی و یا دارای گرین کارت درست است یا خیر؟

نقوی حسینی با بیان اینکه معمولا تابعیت مضاعف و گرین کارتها بصورت مخفیانه انجام می شود، تصریح کرد: طبق قانون مدنی کشورمان داشتن تابعیت یک کشور بیگانه علاوه بر تابعیت جمهوری اسلامی ایران و گرین کارت قابل قبول نیست و طرف مجرم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از افراد 2 تابیعتی و دارای گرین کارت وجود ندارد، تصریح کرد: یکی از هدف این تحقیق و تفحص هم مشخص کردن دقیق تعداد افراد و مسئولینی که دارای 2 تابعیت و گرین کارت هستند، می باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد:بررسی طرح تحقيق و تفحص از وضعيت افراد دوتابعيتي و داراي گرين كارت در حوزه مسؤولان و مديران ارشد و شناسايي خلأهاي قانوني در دستور کار کمیسیون قرار دارد که بعد از بررسی گزارش آن تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد.

گفتنی است، گرین کارت یا کارت سبز (به انگلیسی: Green Card) به کارتی گفته می‌شود که نشان دهنده اقامت دائم در ایالات متحده آمریکا است. به کارت‌های اقامت در دیگر کشورها نیز گاهی کارت سبز گفته می‌شود.

گرین کارت آمریکا در واقع اجازه اقامت دائم، کار، تحصیل، زندگی و مسافرت به آمریکا و استفاده از مزیت شهروندی آمریکا بدون تحمل زمان طولانی و هزینه بسیار است.
نظرات بینندگان