arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
با مراجعه به سایت پلیس؛

تاریخ ثبت نام متقاضیان خرید خدمت سربازی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: افرادی که برای خرید خدمت سربازی خود در سال ۹۳ از طریق پلیس +۱۰ اقدام کرده‌اند از هفته آینده با ارسال پیامک‌های این معاونت به بانک‌ها مراجعه کرده و نسبت به پرداخت هزینه اعلامی اقدام کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سرهنگ محمود امینی عصر امروزدر نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه افرادی که توانایی پرداخت این مبالغ را ندارند باید به سربازی اعزام شوند افزود: این قانون مشمول افرادی می‌شود که ۸ سال غیبت دارند.

وی با بیان اینکه افرادی که ثبت نام نکرده‌اند نیز از پایان خردادماه، سایت پلیس برای ثبت نام آن‌ها باز می‌شود ادامه داد: البته این طرح تا پایان سال اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: مبالغ خرید خدمت برای افراد زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون، فوق دیپلم ۲۰ میلیون، لیسانس ۲۵ میلیون، فوق لیسانس ۳۰ میلیون، دکتری غیرپزشکی ۳۵ میلیون، دکتری پزشکی ۴۰ میلیون و پزشکان متخصص ۵۰ میلیون می‌باشد که این مبلغ به ازای هر سال اضافه تاخیر، یک میلیون تومان اضافه شده و به ازای تاهل ۵ درصد و هر فرزند نیز ۵ درصد تخفیف را شامل می‌شود.

 سرهنگ امینی، اضافه کرد: ازدیگر شرایط معافیت خدمت وظیفه عمومی شامل افرادی که پدرشان سابقه ایثارگری یا جانبازی دارد، کسر خدمت دریافت می‌کنند؛ در خصوص جانبازان زیر ۳۰ درصد به ازای هر درصد جانبازی یا هر ماه حضور پدر در جبهه، فرزند آن‌ها می‌تواند از ۹ روز کسر خدمت برخوردار شود.

وی افزود: افراد بسیج فعال نیز در صورتی‌که دوره تکمیلی بسیج را گذرانده باشند از ۳ تا ۶ ماه کسر خدمت برخوردار خواهند شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ‌ در خصوص معافیت کفالت نیز تنها فرزند پسری که پدرش ۷۰ سال، سن داشته باشد و یا دارای پدر بیماری باشد که به استناد آیین‌نامه پزشکی نیاز به مراقبت دارد، معاف خواهد شد؛ همچنین تنها فرزند پسری که پدر نداشته یا مادر او طلاق گرفته است، به دلیل کفالت مادر از سربازی معاف خواهد شد؛ البته معافیت در خصوص مادر طلاق گرفته، به مدت ۳۰ ماه، موقت خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشمولی که برادر او در خدمت سربازی است می‌تواند خدمت خود را تا پایان سربازی برادر به تعویق بیاندازد، یادآور شد: تنها پسر بالای ۱۸ سال که پدر ندارد و مادر او نیز با شخص دیگری ازدواج کرده و برادر یا خواهر صغیر دارد، می‌تواند به دلیل کفالت برادر صغیر زیر ۱۸ سال خود و خواهر صغیر زیر ۱۸ سال تا قبل از ازدواج از خدمت سربازی معاف شود.

سرهنگ امینی اظهار داشت: از دیگر معافیت‌ها نیز این است اگر پدر یا مادر فرد مشمول، معلول بهزیستی باشد یا ۲ برادر یا خواهر معلول داشته باشد، فرد می‌تواند از سربازی معاف شود.

وی با اشاره به تغییرات رخ داده در معافیت پزشکی، گفت: مشمولی که ادعای بیماری یا معافیت پزشکی دارد، می‌تواند با مراجعه به پلیس + ۱۰ و ارجاع به پزشک اولیه، معاینه شده و نتیجه معاینه او برای بررسی امکان معافیت، ثبت شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: ‌ در حال حاضر معافیت ضعف چشم، برای مشمولان فوق دیپلم به ازای مجموع نمره یک چشم، بالا‌تر از ۶ و برای لیسانس و بالا‌تر، نمره ۸ در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: افرادی که از سال ۶۱ به بعد نیز کارت سربازی دریافت کرده‌اند بایستی نسبت به هوشمند شدن کارت‌های معافیت و تعویض کارت‌های خود اقدام کنند که تا کنون بیش از ۷۰ درصد برای این کار اقدام کرده‌اند وبقیه نیز بایستی تا پایان خرداد اقدام کنند.

گفتنی است، مشمولان می‌توانند موضوعات و سوالات مد نظر خود را با تلفن گویای ۰۹۶۴۸۰ و شماره پیامک ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ معاونت وظیفه عمومی نیرو انتظامی مطرح کنند.
نظرات بینندگان