arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

اسراییل نگران تصمیم دبیرکل حزب الله لبنان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارزیابی تحلیلگران نظامی صهیونیستی درخصوص تحولات اخیر در جبهه سوریه و احتمال بحرانی شدن اوضاع در مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان، صهیونیست ها را بعداز بمباران مناطقی در منطقه القلمون سوریه از تصمیم سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در خصوص زمان، مکان و نحوه پاسخ نگران کرده است.

به گزارش ایرنا، رسانه های صیونیستی با اشاره به اصل « وفای به عهد» مقاومت اسلامی و اظهارات اخیر دبیرکل حزب الله مبنی بر شکل گیری قواعد جدید درگیری ، هرگونه پاسخ حزب الله را در هر لحظه محتمل دانسته اند.

روزنامه لبنانی السفیر در شماره روز سه شنبه خود نوشت: گمانه زنی ها و ارزیابی ها در باره بمباران های جدید القلمون سوریه توسط جنگنده های صهیونیستی وکشته شدن سه تن از اهالی شهرک مجدل شمس که گفته می شود قصد داشته اند بمبی را نزدیک مرزهای سوریه و فلسطین اشغالی کار بگذارند، در رسانه های صهیونیستی ادامه دارد.

محافل صهیونیستی در باره این خبر، جوانان دروز سوری که تلاش کردند بمب را کار بگذارند وابسته به حزب الله بوده اند؛ ابراز تردید کرده اند.

درهر صورت عاموس هارئیل گزارشگر نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص تاکید کرده است که « تحولات در جبهه شمالی (مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان) در این ایام بسیار سریع است در حالیکه در دو سال گذشته تنها سه یا چهاربار شاهد درگیری های متقابل بوده ایم».

وی افزوده است: افزایش تعداد بمباران ها و عملیات پاسخ حزب الله دو طرف را به سوی یک درگیری همه جانبه سوق می دهد.

هارئیل خاطرنشان کرد: اسراییل در چهار سال گذشته سیاست دوگانه ای را در قبال سوریه اعمال کرده است ، از یک سو خطوط قرمزی وضع کرده که نباید از آن تجاوز شود و از سوی دیگر به بمباران ها ادامه داده به طوری که به شروع یک جنگ وسیع تبدیل نشود زیرا دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی آن را مصلحت ندیده اند.

این کارشناس صهیونیست تاکید کرد: اما فصل الخطاب همچون گذشته سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان است که باید همواره منتظر واکنش و اظهارات بسیار جدی و صریح او بود.

وی خاطرنشان کرد: همه عملیات اصلی حزب الله در سال های اخیر هدفمند وبازدارنده بوده و مانع حمله اسراییل به خاک سوریه و یا لبنان شده است.

درهمین حال یواف لیمور گزارشگر نظامی روزنامه صهیونیستی اسراییل الیوم نوشته است که ارتش اسراییل می ترسد حزب الله در پشت سر تلاش برای کار گذاشتن بمب در شرق شهرک سوری مجدل شمس باشد.

وی درعین حال افزود: حزب الله قصد ندارد منطقه به آتش کشیده شود.

الوف بن دیوید گزارشگر نظامی صهیونیست در روزنامه معاریو نوشته است: به نظر نمی رسد پاسخ حزب الله به بمباران القلمون فوری باشد و هرگونه پاسخ احتمالی در کشتزارهای شبعا خواهد بود.

وی می افزاید: حزب الله از درگیر شدن با اسراییل ترسی ندارد اما در زمان حاضر چنین قصدی ندارد.
نظرات بینندگان