arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۸۹

احمدی نژاد: فردا بودجه سال 90 را به مجلس می دهیم

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که لایحه بودجه سال 90 کشور فردا (یکشنبه) تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که لایحه بودجه سال 90 کشور فردا (یکشنبه) تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.


به گزارش ایرنا، رییس جمهور که برای شرکت در همایش 'نقش فناوری‌های نوین در ارتقای زندگی انسانی' به جزیره کیش سفر کرده است، این مطلب را در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد.
در همین زمینه 'محمد دهقانی' عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو باخبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت : رییس جمهوری با تقدیم لایحه سال آینده از وضعیت اعتبارات و امتیازات و ویژگی های آن گزارشی ارایه می کند.
دهقانی درمورد روند بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس توضیح داد: براساس آیین نامه داخلی مجلس، لایحه بودجه پس از تقدیم چاپ و در اختیار نمایندگان قرار می گیرد.
عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: پس از توزیع لایحه بودجه نمایندگان 10 روز فرصت دارند پیشنهادهای خود را به کمیسیون های تخصصی مجلس ارایه دهند.
دهقانی یادآور شد:‌کمیسیون های تخصصی مجلس نیز همزمان طی مدت 15 روز پس از چاپ و توزیع ، این لایحه را بررسی و پیشنهادهای خود را به کمیسیون تلفیق بررسی لایحه بودجه تقدیم می کنند.
وی تاکید کرد کمیسیون تلفیق مجلس نیز که با حضور اعضای کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و دو نماینده از هر یک از کمیسیون های تخصصی تشکیل می شود پس از مهلت کار کمیسیون ها تشکیل می شود.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود : این کمیسیون ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون های تخصصی مجلس حداقل 15 و حداکثر 30 روز مهلت دارد لایحه بودجه را بررسی و گزارش خود را در صحن علنی مجلس ارایه کند.
وی تصریح کرد:‌هیات رییسه مجلس پس از تقدیم لایحه بودجه سال 1390 با رییسان کمیسیون های تخصصی جلسه برگزار و تلاش خواهد کرد تا پایان سال بودجه در مجلس تصویب شود، بنابر این باید راهی پیدا کرد که دولت بتواند در آغاز سال با مشکل روبرو نشود.
وی از پیشنهادهای موجود را تصویب دو دوازدهم تا سه دوازدهم لایحه بودجه سال آینده بیان کرد و گفت : با تصویب دو دوازدهم لایحه بودجه دولت در آغاز سال جدید در دخل و خرج خود با مشکل روبرو نمی شود.
عضو هیات رییسه مجلس هشتم ادامه داد: کمیسیون تلفیق نیز باید گزارش خود را تا آخر سال به مجلس ارایه کند تا مجلس 10 دوازدهم لایحه بودجه باقیمانده را در آغاز سال 90 بررسی و تصویب کند.

برچسب ها: احمدی نژاد ، بودجه 90 ، مجلس
نظرات بینندگان