arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۸۹

امروز؛ توپولوف در ایران مرد

دوران حیات توپولف در آسمانهای ایران به پایان رسید تا دیگر شاهد پروازهای این نوع هواپیماها در ایران نباشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دوران حیات توپولف در آسمانهای ایران به پایان رسید تا دیگر شاهد پروازهای این نوع هواپیماها در ایران نباشیم.

"توپولف دیگر در آسمان ایران نمی‌پرد"، این پیغام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به شرکتهای هواپیمایی داخلی در چندین ماه اخیر بود. امروز شنبه سی‌ام بهمن ماه است و روز مرگ توپولف در ایران.

سرانجام پس از کشمکشهای فراوان و در حالی که دیگر حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری نیست، توپولف هم از ناوگان حمل و نقل هوایی مسافری ایران استیضاح شد و از بامداد فردا رسما پرواز این نوع هواپیما در آسمان ایران ممنوع می‌شود.

از برخی شرکتهای هواپیمایی خصوصی خبر می رسد که توپولف 154 چند روزی است که زمین گیر شده و دیگر این نوع هواپیماها به اورهال - تعمییرات اساسی- نرفته اند.

برهمین اساس، 17 فروند هواپیمای توپولف 154 شرکتهای هواپیمایی داخلی - 11 فروند ایران ایر تور، 2 فروند کیش ایر، سه فروند کاسپین و یک فروند تابان- ابتدا به پارکینگ منتقل شده و در ادامه احتمالا دوباره به کشور سازنده - روسیه - خواهند رفت.

یک احتمال دیگر هم وجود دارد و آن اینکه پیشنهاد وزیر سابق راه و ترابری مبنی بر استفاده از توپولف‌ها در حمل و نقل هوایی باری محقق شود.

البته ایران ایرتور پس از ورود دو فروند بوئینگ MD به ناوگان خود، دو فروند توپولف 154 را در ماه‌های گذشته از ناوگان خود خارج کرده، ضمن اینکه 3 فروند توپولف شرکت هواپیمایی ارم که مجوز فعالیتش به حالت تعلیق درآمده است، در فرودگاه مهرآباد زمین‌گیر است.

در این میان، آن چیزی که هم اکنون مهمتر از هر چیزی دیگری است، اینکه آیا با خروج توپولف‌ها از ناوگان هوایی، برنامه ای برای جایگزینی این نوع هواپیماها داریم و یا اینکه فرودگاه‌های کشور به پارکینگ هواپیماهای استیجاری خارجی تبدیل خواهند شد با درجه وابستگی بیشتر از گذشته.

پیش از خروج توپولف‌ها از ناوگان حمل و نقل هوایی، تعداد این ناوگان بیش از 205 فروند اعلام شده بود که با خداحافظی توپولف‌ها ، تعداد ناوگان هم به کمتر از 190 فروند کاهش می‌یابد.

البته براساس بررسی‌های انجام شده، به حدود 500 فروند هواپیما با سرمایه گذاری 22 میلیارد دلاری تا سال 1404 نیاز داریم.
برچسب ها: توپولف ، ایران ، مرگ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
0
0
وزیر سابق پیشنهاد داده بود باهاش سبزی صادر کنند !
نظرات بینندگان