arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۸۹

توصیه لاریجانی به اوباما در مورد "وزیر خارجه مشعوفش"

ضمنا آقای اوباما به وزیر‌خارجه مشعوفشان توصیه کند دارائي‌هايشان را سخاوتمندان به مزدورانشان در منطقه اهدا نکند، مطمئن باشد عکس نتیجه می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس قوه‌مقننه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی از انقلاب‌های ستم کشیده منطقه در مواجهه با استعمار آمریکا و استبداد وابسته حمایت می‌کند و استقامت در این راه را توصیه می‌کند و به ایالات متحده هشدار می‌دهد، امت اسلامی این بازی جنایت‌کارانه حکام مستبد را با دستور عملیاتی آمریکا می‌داند که در آینده باید تاوان این رفتارهای وحشیانه بپردازد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس ، در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و همچنین میلاد حضزت امام جعفر صادق (ع) گفت: این درس پیامبر اکرم (ص) است که مسلمانان نباید مطلقا انظلام و استرحام را در مشی سیاسی خود جای دهند،چرا که با عزت اسلامی در تنافر است.

وی ادامه داد: متاسفانه پس از جنگ جهانی اول، غرب سلطه خود را بر کشورهای اسلامی با انگیزه استعماری و چپاولگری تحمیل کرد و با ایجاد و حمایت از حکومت‌های دیکتاتوری سلطنتی، مسلمانان را از سنت دیگر نبوی محروم کرد و آن مردم سالاری و مشورت پذیری حکومت‌ها بود.

نماینده مردم قم در مجلس با یادآور‌شدن اینکه خداوند درباره پیامبر فرمود، پیامبرعزیز، در کارها با مسلمین مشورت کن، اظهار داشت: شهید مطهری در تفسیر از این آیه می‌گوید: "عجبا پیامبر نیازی به مشورت ندارد؛ رهبری مشورت می‌کند که نیاز به مشورت دارد؛ او نیاز به امر مشورت ندارد، ولی برای این که این اصل را پایه گذاری نکند که بعدها هر کس که حاکم شد بگوید ما فوق دیگران است و فقط باید دستور بدهد و دیگران باید عمل کنند، پیامبر هم مشورت می کرد هر چند نیاز به مشورت نداشت.

لاریجانی خاطرنشان ساخت: این امر برای آن بود اولا دیگران یاد بگیرند و ثانیا مشورت کردن شخصیت دادن به همراهان و پیروان است.

وی تاکید کرد: غرب در 2 قرن این سنت مردم سالاری را از شرق اسلامی ربود و به جای آن دیکتاتوری‌های وابسته را مسلط کرد.

رئیس مجلس در بخش دیگر نطق پیش از دستور خود گفت: درس دیگر سنت نبوی، اهمیت جهاد در زندگی مسلمانان به عنوان رکن تکوین شخصیت فردی و اجتماعی آنان است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام اعمال همه بندگان در مقایسه با ارزش جهاد مجاهدان در راه خدا را تنها به اندازه مقدار آبی می‌داند که پرستوی دریایی با منقار خود از دریا برداشته باشد، یادآور شد: پیامبر اسلام برترین جهاد را اینگونه معرفی می کند "محبوب‌ترین جهاد نزد خداوند سخن حقی است که به پیشوایی ستمگر گفته شود".

رئیس قوه مقننه کشورمان در ادامه بیداری امروز مسلمانان را از یک طرف، معلول شکسته شدن عزت روحی آنها توسط استعمارگران و از جانب دیگر مربوط به درس جهاد در مکتب نبوی که عزت آفرین است، دانست.

لاریجانی تاکید کرد: امروزغرب بی‌جهت در جستجوی فریبکاری است؛ این انقلاب‌ها با فرهنگ جهادی در پی احیای هویت اسلامی خود هستند و مقابله نظامی و وحشیانه با چنین مردمی آنگونه که در چند روز اخیر در برخی کشورهای منطقه مثل لیبی، یمن و بحرین رخ داده است، توده‌های مردم را مصمم‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد آمریکا با دورویی و خلاف سخنان طرفداری دموکراسی، دستورالعمل رفتار تند به حاکمان این کشورها داده است، به دولت‌های این کشورها توصیه کرد خود را گرفتار آشفتگی سیاسی واشنگتن و هزینه صیانت از پایگاه‌های آمریکا نکنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایالات متحده همین بلا را بر سر شاه نگون‌بخت (ایران) آورد و با تشویق وی، او را به بدبختی کشاند.

لاریجانی همچنین به سران کشورهایی که مردم آنان قیام کرده‌اند توصیه کرد؛ از سرنوشت انقلاب‌ها در مصر و تونس پند بگیرند و با مردم خود همراه شوند.

نماینده مردم قم خاطرنشان ساخت: در آن صورت ملت‌ها حد امور شما را رعایت می کند و این هم سنت دیگر نبوی است که خداوند در سوره مائده مقرر فرمود:"ای اهل ایمان، ما می‌دانیم گله شما از این‌ها پر از عقده و ناراحتی است؛ شما از این ها ناراحتی و رنج دیده‌اید ولی مبادا آن ناراحتی‌ها سبب شود که حتی درباره این دشمنان از حد عدالت خارج شوید".

لاریجانی تصریح کرد: مبارزه امروز مسلمانان هر چند از سر بیداری و اقتدار و همراه با مجاهدت است اما بر سنت‌هایی استوار است که در مکتب نبوی شکل گرفته و دارای چارچوب عادلانه و حقگرایانه است.

رییس قوه‌مقننه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی از انقلاب‌های ستم کشیده منطقه در مواجهه با استعمار آمریکا و استبداد وابسته حمایت می‌کند و استقامت در این راه را توصیه می‌کند و به ایالات متحده هشدار می‌دهد، امت اسلامی این بازی جنایت‌کارانه حکام مستبد را با دستور عملیاتی آمریکا می‌داند که در آینده باید تاوان این رفتارهای وحشیانه بپردازد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ضمنا آقای اوباما به وزیر‌خارجه مشعوفشان توصیه کند دارائي‌هايشان را سخاوتمندان به مزدورانشان در منطقه اهدا نکند، مطمئن باشد عکس نتیجه می‌دهد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
0
2
میشه لطف کرده بفرمایید تا دو قرن پیش کدوم کشور اسلامی دموکراسی داشته که غربی ها دزدیدنش؟!
مطمئنا منظورت ایران که نیست!
نظرات بینندگان