arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

مورینیو: ‌من‌سیتی برای ولخرجی غیرقانونی‌اش باید تاوان سنگین‌تری می‌داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان لندن معتقد است که قانون بازی جوانمردانه مالی برای متخلفانی مانند من‌سیتی به خوبی به اجرا درنیامده است و باید جرایم سنگینی برای این تیم درنظر گرفته شود.

گزارش تسنیم، ژوزه مورینیو در یکی دیگر از جنگ‌های روانی پرتعداد خود علیه رقبای لیگ برتری‌اش، دوباره منچسترسیتی را هدف قرار داد و ادعا کرد این تیم جزو آن دسته از متخلفان قانون بازی جوانمردانه مالی است که باید آن را با کسر امتیازات فراوان و نه جرایم مالی، مجازات کرد.

من‌سیتی فصل گذشته به خاطر ولخرجی نامتناسب با درآمدهایش برای خرید بازیکن از سوی یوفا جریمه مالی شد اما مورینیو این جریمه را برای مردان مانوئل پیگرینی کافی نمی‌داند.

مورینیو در این خصوص به مجله رسمی فدارسیون فوتبال پرتغال گفت: باشگاه‌های متخلف از قانون بازی جوانمردانه مالی را باید با کسر امتیاز جریمه کرد. در چلسی، مالک باشگاه رومن آبراموویچ می‌خواهد به این قانون عمل کند. او نمی‌‌خواهد چنین جرایمی بپردازد. قانون بازی جوانمردانه مالی به نفع باشگاه‌هایی مانند رئال مادرید، بارسلونا و بایرن مونیخ است که همگی از کانون‌های هواداری بزرگ، درآمدهای هنگفت، اسپانسرهای قوی و بازاریابی قدرتمند برخوردارند. به عنوان مثال در چلسی ما نمی‌خواهیم جریمه بپردازیم و براساس همان چیزی که تولید می‌کنیم، کارمان را پیش می‌بریم.

مورینیو ادامه داد: من واقعاً از اینکه چلسی به این قانون پایبند است احساس خوبی دارم. این کار به ما برای بهتر شدن، برای مدیریت بهتر منابع‌‌مان، برای زندگی با هرآنچه خودمان می‌سازیم کمک می‌کند. ما برای خرید بازیکن باید بازیکن بفروشیم و به همین دلیل هم در فروش و نیز در خرید بازیکن باید دقت بیشتری به خرج دهیم.

آقای خاص یک بار دیگر بر این موضوع که لیگ برتر انگلیس بهترین لیگ فوتبال دنیاست، تأکید و اعتراف کرد مخالف قرار دادن وقفه‌ای یکی دو هفته‌ای برای این رقابت‌ها در کریسمس است.

او عنوان کرد: لیگ برتر انگلیس همیشه تماشایی‌ترین لیگ دنیا بوده است. درست است که در این لیگ، رئال مادرید، بارسلونا یا بایرن مونیخ نیستند اما با این حال تماشایی‌ترین لیگ دنیاست. محصولی که این لیگ به فروش می‌رساند، جذاب است. به عنوان مثالی خیلی‌ها هستند که بازی ساندرلند - نیوکاسل را هم تماشا می‌کنند. عوامل زیادی باعث برتری لیگ برتر انگلیس در مقایسه با دیگر لیگ‌هاست. اولین آنها کریسمس است. من عاشق بازی در کریسمس هستم و مهم نیست که این کار چقدر برای خودم و خانواده‌ام سخت باشد. این کار تا حدودی مثل برگزاری یک تئاتر در تعطیلات کریسمس است. بسیاری از مردم دوست دارند در کریسمس به تئاتر برود. البته این را هم بگویم که کاملاً با نبود هیچ تعطیلی در اواسط لیگ مخالفم. همین مسئله باعث اُفت تیم‌های انگلیسی در ماه فوریه است.

مورینیو سپس به رابطه صمیمانه‌ای که با سرالکس فرگوسن، سرمربی پیشین منچستریونایتد داشت، اشاره کرد. او در پاسخ به این سؤال که آیا دلش برای سرمربی اسطوره‌ای شیاطین سرخ تنگ شده است، عنوان کرد: برای خودش نه چون ما هر از چندگاهی از نزدیک یا تلفنی با هم صحبت می‌کنیم. ما در لندن و پاریس یکدیگر را دیده‌ایم. با این حال دلم برای رقابت با الکس فرگوسن تنگ شده است. من همیشه از او سؤالات فراوانی می‌پرسم. یادم می‌آید که یک بار با او وقتی هنوز مربیگری می‌کرد، قبل از بازی منچستریونایتد و رئال مادرید در ماه مارس سال 2013 گپی داشتم. در دل هر دوی ما برای آن بازی آشوب بود و از او پرسیدم: آیا این دلواپسی یک روز به پایان خواهد رسید؟ او گفت: نه تا روز آخر این دلواپسی را خواهی داشت.
نظرات بینندگان