arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۸۹

برلوسکنی: نمی خواهم قذافی را برنجانم

نخست وزير ايتاليا گفت معمر القذافي، رهبر ليبي و دوست صميمي خود را كه با چالش بي‌سابقه‌اي در دوران حكومتش روبه روست نمي‌رنجاند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزير ايتاليا گفت معمر القذافي، رهبر ليبي و دوست صميمي خود را كه با چالش بي‌سابقه‌اي در دوران حكومتش روبه روست نمي‌رنجاند.

به گزارش خبرگزاري انتخاب به نقل از خبرگزاري فرانسه،‌ سيلويو برلوسكني، نخست وزير ايتاليا در پاسخ به اين پرسش خبرنگاران كه آيا با معمر القذافي، رهبر ليبي در ارتباط است يا خير؟ گفت: من از وي اطلاعي ندارم.

منابع حقوق بشري گفته‌اند كه نيروهاي امنيتي قذافي بيش از 80 تن از معترضين ضد رژيم را به كام مرگ كشانده‌اند.

برلوسكني خاطرنشان كرد: موقعيت روشن نيست، لذا من كسي را نخواهم رنجانيد.

وي تصريح كرد: ما در خصوص آنچه در منطقه در حال وقوع است نگران هستيم.

رهبران احزاب و جناح‌هاي مخالف برلوسكني را به دليل عدم واكنش نسبت به اقدام قذافي در سركوب جنبش‌هاي مخالف به باد انتقاد گرفتند. قذافي از سال 1969 در راس قدرت است.

والتر ولتروني، از جناح مخالف سكوت برلوسكني را وحشتناك دانست.

پير فرديناندو كاسيني، رهبر حزب ميانه روي يو.دي.سي اعلام كرد: در ليبي ما شاهد تجمع جوانان فرهيخته و كارگران معترض به رژيم هستيم.

وي از پارلمان ايتاليا خواست تا شدت عمل دولت در برخورد با معترضين را به طور واضح محكوم كند.

آنجلو بونلي، رهبر سبزها از دولت برلوسكني خواست تا رهبر ليبي را مورد حمايت قرار ندهند.

وي خاطرنشان كرد: ايتاليا نبايد از يك ديكتاتور حمايت كند كه حكومتش حقوق بشر را مورد تجاوز قرار مي‌دهد و دموكراسي را از مردمش سلب مي‌كند.

با اين حال ساندرو بوندي از حزب مردم براي آزادي برلوسكني در پاسخ به اظهارات جناح‌هاي مخالف گفت: به نظر مي‌رسد جناح چپ گرا به دنبال در اختيار نداشتن سمت‌هاي مورد علاقه‌ي خود در دولت به مجادله و مطرح كردن ادعاهاي نادرست، نظير موضوع ليبي روي آورده‌ است.

برچسب ها: برلوسکنی ، قذافی
نظرات بینندگان