arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

فرصت سازی برای خون ریزی بیشتر!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز نوشت: نمایندگان کشورهای غربی و عربی در شورای امنیت سازمان ملل، برای جلوگیری از امدادرسانی به مردم مظلوم یمن، طرح پیشنهادی روسیه را با این بهانه که این طرح نیازمند بررسی بیشتر است رد کردند.

در طرح روسیه به شورای امنیت پیشنهاد شده بود با برقراری آتش بس موقت، امکان امدادرسانی به مردم یمن که زیر بمباران‌های عربستان سعودی در شرایط بحرانی قرار دارند فراهم گردد. این طرح اگر تصویب می‌شد این امکان به وجود می‌آمد که صلیب سرخ جهانی،‌ هلال احمر و دستگاه‌های امدادرسانی کشورهائی که داوطلب کمک به مردم یمن هستند بتوانند به یاری محرومان، آوارگان و گرسنگان بشتابند و مشکلات پدید آمده در اثر بمباران‌های ظالمانه عربستان را تا حدودی برطرف نمایند.

گزارش سازمان ملل می‌گوید 12 میلیون نفر در یمن به امدادرسانی نیازمند هستند و سیصد هزار نفر نیز از خانه‌های خود آواره شده‌اند. براساس همین گزارش، اگر سوخت وارد یمن نشود تا چند روز دیگر اصولاً امدادرسانی هم غیرممکن خواهد شد.

عربستان سعودی، طی شش هفته گذشته هر روز و هر شب چندین بار شهرهای مختلف یمن را بمباران کرد و هزاران نفر از زنان، کودکان و مردان غیرنظامی را به قتل رسانده و چندین هزار نفر را نیز مجروح کرده است. این بمباران‌ها بر روی زیرساخت‌های کشور یمن متمرکز بوده و به همین جهت، امکانات کشور را نابود ساخته و مردم را بشدت نیازمند کمک‌های خارجی نموده است. جمهوری اسلامی ایران چند بار تلاش کرد از طریق هوا و در قالب هلال احمر کمک‌های اولیه را به مردم مظلوم یمن برساند ولی جنگنده‌های عربستان مانع شدند و به جای آن، بمب‌های شیمیائی و سایر بمب‌های ممنوعه را بر سر مردم جنگ زده این کشور فرو ریختند.

در این ماجرا، علاوه بر آل سعود که مرتکب جنایات زیادی علیه مردم یمن شده‌اند، سران بسیاری از کشورهای عربی و غربی و همچنین دبیرکل سازمان ملل نیز مقصر هستند، کما اینکه دولت سوریه نیز به خاطر را‌ی ممتنعی که به قطعنامه دو هفته قبل شورای امنیت سازمان ملل داد و دست عربستان را برای بمباران یمن باز گذاشت، مقصر است. سران کشورهای غربی به نمایندگان خود دستور دادند مانع تصویب طرح امدادرسانی به مردم یمن شوند تا آل سعود بتوانند به خون ریزی در یمن ادامه دهند. این،‌ نهایت بی‌وجدانی و همراهی با جنایتکاران است. غربی‌ها با فریادهای بلند، ادعای حمایت از حقوق بشر سر می‌دهند ولی آشکارا دروغ می‌گویند و همیشه و در همه جا از جنایتکاران حمایت می‌کنند و خود نیز هر جا بتوانند مرتکب بدترین جنایت‌ها علیه بشریت می‌شوند. کارنامه سیاه آمریکا و کشورهای استعمارگر اروپائی در فلسطین، ویتنام، آمریکای لاتین، آفریقا، استرالیا و هند بهترین شاهد برای این واقعیت تلخ است. اکنون نیز سران کشورهای غربی می‌بینند آل سعود چه جنایاتی در یمن مرتکب می‌شوند و مردم فقیر و مظلوم یمن چگونه به خاک و خون کشیده می‌شوند و در عین حال از تصویب طرح پیشنهادی برای امدادرسانی به این مردم جلوگیری می‌کنند تا خون‌ریزی بیشتری صورت بگیرد و دژخیمان سعودی با قساوت بیشتر و در فرصت وسیع‌تری هرچه می‌خواهند جنایت کنند و کشور یمن را به ویرانه‌ای تبدیل نمایند.

سران کشورهای عربی نیز در ماجرای یمن، با آل سعود همدستی می‌کنند و نه تنها حاضر نیستند مانع جنایات حکام عربستان علیه مردم یمن شوند بلکه به آنها کمک می‌کنند مرتکب کشتار بیشتر و ویرانی‌های گسترده‌تر گردند. پرونده سران ارتجاع عرب در سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و حتی در مورد مردم خودشان، بسیار سیاه و ننگین است. آنها پول‌های بادآورده نفتی را که متعلق به بیت‌المال مسلمین است،‌ به دستور آمریکا و انگلیس و فرانسه به بمب و انواع سلاح‌ها تبدیل می‌کنند و آنها را توسط تروریست‌ها و آل سعود که در راس تروریست‌ها قرار دارند و اخیراً نشان داده‌اند در قساوت همسان صهیونیست‌ها هستند بر سر مردم آزادیخواه که هیچ جرمی غیر از استقلال خواهی ندارند فرو می‌ریزند. در همین حال، مردم فلسطین زیر فشار ظلم صهیونیست‌ها در سخت‌ترین شرایط بسر می‌برند و از سران عرب استمداد می‌کنند ولی آنها پول‌های خود را به جای آنکه برای مبارزه علیه رژیم صهیونیستی هزینه کنند، خرج سرکوب کردن ملت‌های مسلمان منطقه می‌نمایند.

دبیرکل و سایر مسئولان سازمان ملل نیز در ماجرای یمن نشان داده‌اند هیچ خاصیتی غیر از هموار ساختن راه جنایتکاران ندارند. دبیرکل سازمان ملل از یکطرف می‌گوید در یمن فاجعه انسانی درحال وقوع است و از طرف دیگر در برابر استمرار جنایات آل سعود هیچ اقدامی به عمل نمی‌آورد.

اکنون سئوال اساسی اینست که آیا دولت‌ها و ملت‌های مسلمان هیچ وظیفه‌ای در برابر اینهمه ظلم که به مردم یمن می‌شود ندارند؟ وظیفه دفاع از مظلوم چه می‌شود؟ آیا نباید به احکام فقهی اسلام که وظیفه دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان را در برابر ظلم به ویژه ظلم به ملت‌های ضعیف و فقیر و بی‌پناه که ماجرای جنگ یمن از مصادیق بارز آنست، عمل شود؟ اکنون تردیدی وجود ندارد که دولت عربستان، مرتکب «بغی» شده و مسلمانان به حکم قرآن موظف به مقابله با این دولت باغی تا گردن نهادن به امر خدا هستند. آیا آنها برای اجرای امر خدا اقدام خواهند کرد؟
نظرات بینندگان