arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۰۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

سلاح‌هاي آمريکايي به زودي به دست عشاير عراق مي‌رسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک مقام عراقي از موافقت آمريکا با مسلح کردن عشاير سني براي مقابله با داعش در الانبار خبر داد و گفت که محموله نخست از اين سلاح‌ها به زودي به دست عشاير مي‌رسد.

به گزارش خبرگزاري آلمان (د.پ.آ)، مزهر الملا، عضو استانداري الانبار در سخناني عنوان داشت: آمريکا با مجهز کردن مردم الانبار با سلاح‌هاي سنگين و نيمه‌سنگين و سبک جهت مقابله با داعش که مساحت‌هاي گسترده‌اي از اين استان را اشغال کرده، موافقت کرده است.

وي خاطرنشان کرد: استوارت جونز، سفير آمريکا در عراق به استانداري الانبار اطلاع داده که طرف آمريکايي با مسلح کردن عشاير الانبار موافقت کرده است.

مزهر الملا گفت: نخستين محموله از اين سلاح‌ها در آينده‌اي نزديک از طريق دو پايگاه هوايي الحبانيه و عين الأسد در استان الانبار به دست ما مي‌رسد و تقسيم سلاح‌ها با اطلاع دولت مرکزي و با نظارت ارتش آمريکا خواهد بود.

وي اعلام کرد که محموله سلاح‌هاي آمريکايي وارد کويت شده است که به پايگاه الحبانيه انتقال مي‌يابد تا در ميان عشاير الانبار توزيع شود.

مزهر الملا در مصاحبه‌اي با روزنامه الحياه گفت: آمريکا و شوراي استانداري الانبار از اين امر ناراضي هستند که تاکنون نيروي گارد ملي تشکيل نشده است که اين امر يکي از بندهاي توافق سياسي بود که براساس آن دولت تشکيل شد.

اين توافق مبتني بر اين امر بود که نيروي امنيتي جديدي در الانبار و استان‌هاي تحت تصرف داعش تشکيل شود و راه براي پذيرش داوطلبان باز باشد اما دولت هنوز آن را اجرا نکرده است.

وي افزود: تعداد نيروها از ساکنان الانبار از 2000 نيرو پا فراتر نمي‌گذارد. در حالي که پيش‌بيني مي‌شد دست‌کم 25 هزار نيرو در حال حاضر وجود داشته باشند.

اين سلاح‌ها بر اساس توافق دولت مرکزي بغداد با کاخ سفيد و زير نظر وزارت دفاع عراق ميان نيروهاي عشايري آموزش ديده توزيع خواهد شد و با طرح اخير کنگره براي مسلح کردن عشاير الانبار بدون نظارت يا موافقت دولت بغداد تفاوت دارد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
محمد امین حیات مقدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
4
5
در عراق و سایر کشور ها که درگیر جنگ هستند باید اسلحه سرد و گرم آزاد شود تا بتوانند از خودشان دفاع کنند .
نظرات بینندگان