arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

تجاوزهاي مکرر هوايي، دريايي و زميني رژيم صهيونيستي به لبنان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندهي ارتش لبنان روز گذشته از تجاوزهاي مکرر رژيم صهيونيستي به حريم لبنان در سطوح هوايي، دريايي و زميني خبر داد.

فرماندهي ارتش لبنان ديروز با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد که ساعت 6 و 10 دقيقه صبح (شنبه) يک هواپيماي جاسوسي وابسته به رژيم صهيونيستي اقدام به نقض حريم هوايي لبنان از فراز منطقه علما الشعب کرد و به گشت زني در بيشتر مناطق لبنان از جمله رياض و بعلبک و هرمل کرده و ساعت 17 و 40 دقيقه از علما الشعب از لبنان خارج شد.

ارتش لبنان همچنين در بيانيه ديگري اعلام کرد که در ساعت 17 و 51 دقيقه جمعه شب يک کشتي جنگي رژيم صهيونيستي اقدام به نقض آب ‌هاي منطقه لبنان در سواحل الناقوره کرد و تا 200 متر در عمق آب هاي اين کشور نفوذ کرد. نيروهاي ارتش و نيروهاي چند مليتي لبنان هماهنگي هاي لازم را براي بررسي اين تجاوز انجام دادند.

همچنين خبرگزاري لبنان گزارش داد که عناصر ارتش رژيم صهيونيستي ساعت 5 بعدازظهر ديروز اقدام به تيراندازي از مناطق خود در منطقه جبل الروس در بخش شمالي مزارع شبعا به سمت مناطق مرزي کرده است.

در هفته گذشته پرواز جنگنده‌هاي صهيونيستي در ارتفاع کم بر فراز شهرهاي مختلف لبنان پديده اي تکراري شده است. جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي در روزهاي اخير تجاوزات خود عليه لبنان را تشديد کرده‌اند، هواپيماهاي شناسايي اسرائيل نيز اخيرا مأموريت‌هاي گسترده‌تري را در زمان هاي طولاني تر در داخل لبنان انجام مي دهند.

برخي ناظران مسائل نظامي تحرکات جديد رژيم صهيونيستي را در راستاي جنگ ‌افروزي جديد اين رژيم بر ضد حزب ‌الله لبنان توصيف مي ‌کنند. رژيم صهيونيستي از زمان امضاي قطعنامه 1701 شوراي امنيت در سال 2006 تاکنون ده‌ها هزار بار به حريم هوايي لبنان تجاوز کرده است ، شکايت‌هاي مکرر وزارت خارجه و محافل لبناني به سازمان‌ هاي بين ‌المللي و شوراي امنيت نيز با بي ‌توجهي اين محافل مواجه شده و هيچ اقدام عملي براي توقف تجاوزات صهيونيست‌ها در ابعاد زميني و دريايي و هوايي صورت نگرفته است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان