arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

رسوايي ايميل، صداقت کلينتون را زير سؤال برده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتايج يک نظرسنجي جديد نشان مي‌دهد که آمريکايي‌ها نسبت به صداقت هيلاري کلينتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات رياست جمهوري ۲۰۱۶ ميلادي شک و ترديد دارند.

نظرسنجي مشترک آسوشتيتدپرس ــ جي‌اف‌کي حاکي است که مردم آمريکا معتقدند که استفاده هيلاري کلينتون از اي‌ميل شخصي خود در زماني که وزير خارجه آمريکا بوده، ظاهراً به اين دليل بوده که وي قصد مخفي کردن چيزهايي را داشته است.

ابهامات ديگري که به‌تازگي در خصوص دريافت کمکهاي خارجي از سوي بنياد خانوادگي کلينتون منتشر شده و اينکه آيا اين کمکهاي مالي تأثيري بر عملکرد وي در وزارت خارجه آمريکا داشته يا نه، موجب ترديد بسياري از مردم آمريکا حتي طرفداران حزب دموکرات نسبت به صداقت کلينتون شده است.

اين نظرسنجي نشان مي‌دهد که اکثر مردم آمريکا معتقدند که کلينتون شخصيتي قاطع و قوي است ولي درصد کمي از شرکت کنندگان در نظرسنجي او را شخصيتي الهام‌بخش و دوست داشتني ارزيابي کرده‌اند. بيش از 61 درصد مردم آمريکا اعلام کرده‌اند که هيلاري کلينتون تا حد کمي صداقت داشته يا هرگز صداقت ندارد.

40 درصد دموکرات‌ها و بيش از 60 درصد مستقل‌ها نيز اعلام کرده‌اند که صادق بودن بهترين کلمه‌اي نيست که بتوان با آن کلينتون را توصيف کرد.

استفاده هيلاري کلينتون از اي‌ميل شخصي در دوراني که وزير خارجه آمريکا بوده موجب انتقادات شديدي شده و نامزدي وي براي انتخابات رياست جمهوري 2016 ميلادي را با چالش‌هايي روبه‌رو کرده است.

کلينتون گفته است که يک نسخه از همه اي‌ميل‌هاي کاري خود را به وزارت خارجه آمريکا تحويل داده است. ولي جمهوري‌خواهان فشار بر کلينتون را همچنان حفظ کرده‌اند. جمهوري‌خواهان به‌دنبال دستيابي به همه اي‌ميل‌ها و بيانيه‌هاي جداگانه‌اي هستند که توسط کلينتون و مشاوران ارشد وي امضا شده‌اند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان