arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

نجات مرد ۱۰۱ ساله نپالي پس از يک هفته از زير آوار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هشت روز پس از زمين‌لرزه ۷.۸ ريشتري نپال ۳ نفر در يک روستاي کوهستاني نجات يافتند.

يکي از مقامات نپال امروز (يکشنبه) اعلام کرد پس از گذشت 8 روز از زمين‌لرزه نپال نيروهاي امداد موفق به نجات سه نفر در يک روستاي کوهستاني شدند.

به گزارش منابع دولتي دو مرد و يک زن پس از نجات براي مراقبت‌هاي پزشکي به يک پايگاه نظامي انتقال يافتند که يکي از اين مردان 101 سال سن داشت.

امروز نپال تنها فرودگاه بين‌المللي خود در کاتاماندو را به دليل حجم بالاي ترافيک بر روي هواپيماهاي بزرگ بست. با اينحال مقامات اعلام کردند که هواپيماهاي کوچک همچنان اجازه ورود دارند.

به گفته مقامات تا کنون آمار کشته‌ شده‌هاي اين زمين‌لرزه به 7057 نفر رسيده است. مرکز عمليات اورژانس نپال نيز اعلام کرده است که تاکنون بيش از 14398 نفر بر اثر زمين لرزه اخير در اين کشور زخمي شده اند.

بر اساس اعلام سازمان ملل، بيش از 600 هزار واحد مسکوني در جريان زلزله نپال از بين رفته است. از روز شنبه هفته گذشته تاکنون بسياري از مردم نپال از ترس وقوع زلزله در فضاهاي باز مي خوابند.
وزير دارايي نپال نيز تاکيد کرد که براي بازسازي خانه هاي ويران شده از زلزله اخير به بيش از 2 ميليارد دلار منابع مالي نياز خواهد بود.

سازمان ملل نيز اعلام کرده است که بيش از 8 ميليون نفر از زلزله نپال آسيب ديده اند و حداقل 2 ميليون نفر طي 3 ماه آينده به کمک هاي دارويي، مواد غذايي و آب آشاميدني و سالم نياز خواهند داشت.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان