arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

پایان حکومت نظامی در بالتیمور آمریکا اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«استفانی راولینگ بلیکس» شهردار بالتیمور پس از چندین روز قانون منع آمد و شد و حکومت نظامی در این شهر به دلیل اعتراضات ضد تبعیض نژادی،‌ امروز یکشنبه از پایان این قانون و لغو آن خبر داد.

به گزارش فارس، پس از چندین روز اعتراضات شدید در بالتیمور و سرکوب گسترده معترضان توسط نیروهای گارد ملی و پلیس، سرانجام مقامات این شهر قانون منع آمد و شد را پایان دادند.

«استفانی راولینگ بلیکس» شهردار بالتیمور در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: «من دستور قبلی خودم مبنی بر قانون منع آمد و شد را لغو کردم که این دستور(دستور لغو حکومت نظامی) فورا به اجرا گذاشته می‌شود».

این مقام آمریکایی با «تشکر از صبر مردم بالتیمور» افزود: «هدف من همیشه آن بوده که حتی یک روز بیشتر از آنچه ضروری است،‌نگه ندارم و معتقدم که اکنون ما به آن نقطه رسیدیم».

اعتراضات در بالتیمور پس از کشته شدن «فردی گری» جوان 25 ساله سیاه‌پوست آغاز شد. این جوان پس از خشونت پلیس آمریکا دچار ضایعه نخاعی شد و در بیمارستان درگذشت.

در روزهای اخیر اعتراضات شدید به قتل نژادپرستانه جوان سیاه‌پوست سبب شد که مقامات آمریکایی ضمن اعمال حکومت نظامی، نیروهای گارد ملی را در این شهر مستقر کنند. البته با وجود همه این تدابیر، مردم بالتیمور همچنان با حضور در خیابانها اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.
نظرات بینندگان