arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۸۹

آیت الله لاریجانی: فتنه گران بدانند که تحمل نظام حدی دارد

وی افزود: البته بسیار جای تأسف است کسانی که زمانی جزو این انقلاب و بخشی از مردم این انقلاب بودند، چنان از این انقلاب دور بیفتند و اینگونه حرکتهای مشمئزکننده‌ای برای مردم ما داشته باشند که اینک دیگر جایی در میان مردم نداشته و جز عنوان ضدانقلاب بر آنها صدق نکند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس قوه قضاییه بر ضرورت رعایت ضوابط قانونی و مصالح نظام در برخورد قاطع با فتنه‌گران تاکید کرد و گفت: فتنه‌گران باید بدانند دستگاه قضاء در چارچوب قانون و برحسب موازین و با لحاظ مصالح کلی نظام با قاطعیت برخورد خواهد کرد و این صبر و تحمل نظام حتما حدی دارد و لذا از حد که گذشت پاسخ روشن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت صادق آملی لاریجانی در جلسه روز یکشنبه مسئولان عالی قضایی با تبریک ولادت با سعادت نبی‌اکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام ناطق برحق جعفربن محمدالصادق سلام الله علیه اظهار امیدواری کرد خداوند تبارک و تعالی همه ما را به یمن این روز بزرگ، موفق به عبادت و قرب به خویش کند و قلوب همه را به انوار معرفت و محبت اهل بیت روشن کند.

رئیس قوه قضاییه با عظیم دانستن خیزش اسلامی مسلمانان و مردم مظلوم منطقه خاورمیانه اظهار داشت: در روزهای اخیر، همه ما شاهدیم که در جهان اسلام حرکتهای مردمی پی در پی به وقوع می‌پیوندد و مردم مسلمان در مصر، تونس، یمن و لیبی، اردن و اخیراً هم در بحرین حرکتهایی در مسیر آزادی و احیای ارزشهای الهی داشته‌اند.

وی افزود: این حوادث بزرگ و این حرکتهای سریع، سیاستمداران جهان را به حیرت‌ افکنده و نوید احیای آزادی و ارزشهای اسلامی و دینی را در این کشورها می‌دهد. رئیس قوه قضاییه با ترسیم چهره نفاق‌آلود کشورهای غربی در برخورد با حکومت‌های وابسته گفت: کشورهای غربی و خصوصاً آمریکا متأسفانه مثل همیشه زود چهره عوض کرده‌اند.

لاریجانی گفت: این کشورها تا چند روز پیش از دیکتاتورهایی که در این کشورها سر کار بودند حمایت می‌کردند ولی حالا یکباره خودشان را مدافع مردم و خواستار منافع مردم و آزادی و دموکراسی می‌دانند. وی افزود: تا یک ماه پیش سخنی از دموکراسی در این کشورها نبود و این همان رفتار دوگانه‌ای است که آمریکا و کشورهای اروپایی‌ در قبال کشورهای مختلف اتخاذ می‌کنند ولی مردم بحمدالله بیدار هستند این طور نیست که نفهمند یک کشوری مثل آمریکا، ظرف بیست روز چگونه چهره عوض می‌کند.

وی با توصیه به ملت انقلابی و مسلمان منطقه در شناخت توطئه‌هایی که سعی در انحراف نهضتهای آنان دارد، اظهار داشت: مطلب مهمی که وجود دارد و امیدواریم که این کشورها به آن توجه داشته باشند این است که باید بهوش باشند تا برخی کشورها نتوانند این حرکتها و این جنبشها و انقلابها را به نفع خود مصادره کنند.

رئیس دستگاه قضاء افزود: چنانکه در مصر به این سمت حرکت می‌کنند ولی مردم نشان دادند که میدان‌‌ التحریر هیچ‌ وقت خالی نخواهد شد تا مردم به خواسته‌های مشروعشان برسند و این میدان التحریر هر جای دیگر جهان اسلام هم وجود دارد.

لاریجانی اظهار امیدواری کرد که این حرکتها به یک جریان یکپارچه معنوی و فراگیر در همه کشورهای اسلامی منتهی شود. رئیس قوه قضاییه با تقدیر و تشکر از مردم همیشه در صحنه کشورمان که همواره خنثی‌کننده توطئه‌های جهانی هستند، گفت: از حرکتهای هوشمندانه و حرکتهای توأم با بصیرت مردم کشورمان در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن و در حرکت انقلابی و اسلامی روز جمعه که پاسخ بسیار محکمی به همه فتنه‌گران و ضدانقلاب داخلی و خارجی و کشورهای استکباری بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: البته بسیار جای تأسف است کسانی که زمانی جزو این انقلاب و بخشی از مردم این انقلاب بودند، چنان از این انقلاب دور بیفتند و اینگونه حرکتهای مشمئزکننده‌ای برای مردم ما داشته باشند که اینک دیگر جایی در میان مردم نداشته و جز عنوان ضدانقلاب بر آنها صدق نکند.

آملی لاریجانی با تأکید بر ضرورت حفظ انقلاب و ارزشهای متعالی آن اظهار داشت: بحث انقلاب و ارزشهای انقلاب که مردم خونهای بسیار برای آن داده اند چیزی نیست که قابل معامله باشد.

وی افزود: کسانی متأسفانه تمام آرمانهای امام را هم یک به یک زیر سئوال بردند، با اطلاعیه پراکنی‌هایی که کردند، با سخنانی که اذنابشان در داخل و خارج کشور مطرح کردند، حرکتهای امام را در طول ده سال اول انقلاب و بعد هم رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری را زیر سئوال بردند.

رئیس قوه قضاییه ضرورت رعایت ضوابط قانونی و مصالح نظام در برخورد قاطع با فتنه‌گران را مورد تأکید قرار داد و افزود: فتنه‌گران باید بدانند که علاوه بر حرکتها و پاسخهای مردمی و به تعبیر برخی محاکمه مردمی، قوه قضاییه مسئولیت خودش را دارد و در چارچوب قانون و برحسب موازین و با لحاظ مصالح کلی نظام با قاطعیت برخورد خواهد کرد و بدانند که این صبر و تحمل نظام حتماً حدی دارد و لذا از حد که گذشت پاسخ روشن است.

در ادامه این جلسه گزارش سفر سه روزه هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان مطرح و مقرر شد، کارگروه‌ ویژه‌ای در حوزه ریاست قوه قضاییه با بررسی نتایج و گزارشهای سفرهای استانی رئیس قوه‌قضاییه، پیشنهادات و راهکارهای اجرایی مطرح شده در این سفرها را بررسی و به منظور رسیدگی و تصویب آن به جلسه مسئولان عالی قضایی ارایه دهد.

در این جلسه همچنین مقرر شد هیئتی ویژه از مسئولان عالی قضایی با بررسی دقیق وضع زندانیان کشور، طرحی را در خصوص ساماندهی زندانیان تحت قرار و جلوگیری از صدور آرای غیر متناسب با جرایم تا پایان هفته تدوین کنند.
نظرات بینندگان