arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

راه‌اندازی شبکه سعودی-یمنی با لوگوی العالم

سرانجام پس از سالها سکوت رسانه‌ای کشورهای عربی در قبال تحولات مهم یمن، به تازگی شبکه‌ای برای یمنی‌ها تحت عنوان "الشرعیه" برای توجیه حملات ائتلاف عربستان راه اندازی شده است؛اما مسأله عجیب، استفاده این شبکه نوپا از لوگوی رسمی شبکه خبری "العالم" است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ین شبکه ماهواره‌ای با حمایت طرفهای مرتبط با تجاوز به یمن با نام "الشرعیه" فعالیت خود را برای پوشش تحولات این کشور از دیدگاه عربستان سعودی و هواداران رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن آغاز کرده است.

شبکه ماهواره‌ای موسوم به "الشرعیه" این روزها بیشتر در حال پوشش خبرها و رویدادهای یمن و عربستان، از دید عربستان سعودی است.

توجه اصلی این شبکه، پوشش خبری عملیات ائتلاف عربستان به یمن، و تلاش برای توجیه این اقدام تجاوزکارانه از طریق اخبار و برنامه های تحلیلی و سیاسی است.

در همین راستا، سایت خبری "ایلاف" وابسته به عربستان سعودی در 16 آوریل 2015 اعلام کرده بود که شبکه "الشرعیه" یک هفته پس از پخش آزمایشی، فعالیت خود را به صورت قطعی برای پوشش خبری عملیات و درگیری‌های نظامی از طریق ماهواره "نایل ست" آغاز کرد.

خبرها حاکی است که برنامه‌های شبکه موسوم به "الشرعیه" از ماهواره "یوتل ست 7" نیز در حال پخش است.

با توجه حضور میدانی شبکه العالم در یمن و استفاده از خبرنگارانی در مناطق حساس این کشور برای پوشش حرفه‌ای رویدادهای آن حتی قبل از آغاز انقلاب مردم یمن در سال 2011، آن هم در سایه سکوت خبری رسانه‌های عربی و غربی در قبال تحولات این کشور و واقعیتهای آن؛ به نظر می‌آید که مسؤولان شبکه نوپای "الشرعیه" با این کار تلاش کرده‌اند با سوء استفاده از لوگوی رسمی شبکه خبری العالم، برای خود اعتبار کاذبی را میان مخاطبان دست و پا کنند.

در همین راستا شبکه العالم، هشدار داد که این اقدام غیر حرفه‌ای را از راه‌های قانونی پیگیری خواهد کرد.

یک منبع مسؤول در شبکه العالم با اعلام این موضوع تأکید کرد که العالم، این اقدام بی‌سابقه و خطرناک را از طریق طرفهای ذیربط و مسؤولان ماهواره یوتل ست پیگیری خواهد کرد.

این مسؤول شبکه العالم اظهار داشت، لوگو و نام این شبکه به صورت رسمی و قانونی ثبت شده، و کلیه حقوق آن محفوظ است.

شایان ذکر است که هکرهای سعودی در راستای حملات عربستان سعودی علیه شبکه العالم، در نخستین ساعات بامداد 23 فروردین 1394 صفحات تویتر و یوتیوب شبکه العالم را هک کرده، و از طریق آن خبرهای جعلی و کذب منتشر کردند.

همزمان با این حمله، رسانه‌های سعودی مانند شبکه "العربیه" در اقدامی برنامه‌ریزی شده که بیانگر همدستی آنان با هکرها بود، خبرهای جعلی منتشر شده در یوتیوب و تویتر العالم را به نقل از این شبکه منتشر کردند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان