arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۱۷۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

جیمی کارتر: آمریکا می خواهد به اعراب اطمینان دهد که ایران از قدرتش علیه سعودی ها استفاده نخواهد کرد

جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه ای با شبکه اسکای نیوز به سوالاتی درباره مذاکرات آمریکا و ایران بر سر پرونده هسته ای پاسخ داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه ای با شبکه اسکای نیوز به سوالاتی درباره مذاکرات آمریکا و ایران بر سر پرونده هسته ای پاسخ داد.

به گزارش «انتخاب»، کارتر گفت: من مذاکرات ایران و عراق را فقط در طول چند ماه گذشته پیگیری کردم. من اکثر موضوعات مربوط به این مذاکرات را از طریق رسانه ها دنبال کرده ام. تلاش های زیادی تاکنون صورت گرفته است.

وی افزود: تنها امید من این است که توافق موقتی که چند هفته قبل حاصل شد تا اواخر ماه ژوئن تکمیل شود. امیدوارم این توافق اجرایی شود. من می دانم که آمریکا تلاش زیادی کرده است تا به کشورهای عربی اطمینان بدهد و تضمین کند که ایران هرگز از قدرتش علیه عربستان ، امارات ، قطر و هیچ کشور عربی دیگر استفاده نخواهد کرد.

کارتر اضافه کرد: من معتقدم که طرف های مذاکره کننده ( ایران و گروه پنج بعلاوه یک ) به همه اهدافی که برای محقق شدن آن تلاش می کردند نرسیدند. این یک اصل در مذاکره است. بنابراین دو طرف باید امتیازاتی بدهند. من معتقدم این چیزی است که بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک رخ داده است. دو طرف باید امتیازاتی بدهند.

رئیس جمهور اسبق آمریکا تصریح کرد: برخی تردید دارند که آیا دو طرف به تعهدات شان پایبند خواهند بود. موضوع مربوط به لغو تحریم ها هنوز مبهم است و توافقی در خصوص ان حاصل نشده است. هنوز مشخص نیست که آیا لغو تحریم ها فوری خواهد بر اساس آن چیزی که ایران می خواهد یا بر اساس آن چه که آمریکا می گوید تحریم ها بعد از اثبات پایبندی ایران به همه مفاد توافقنامه لغو خواهد شد. این موضوعی است که دو طرف مذاکره کننده همچنان بر سر آن تا دستیابی به تفاهم گفتگو می کنند.

وی تاکید کرد: من معتقدم که آمریکا برای ابراز تردید های کشورهای عربی اهمیت زیادی قائل است. بر اساس اخباری که از رسانه ها خوانده ام آمریکا به تازگی تحرکاتی را برای اطمینان دادن به عربستان ، امارات و قطر و دیگر کشورهای عربی آغاز کرده است مبنی بر این که آمریکا با آنهاست و تضمین می کند که در مقابل هرگونه حملات ایران در آینده از سوی آمریکا حمایت می شوند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱۳
غیر قابل انتشار: ۲
پدرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
2
20
والله خودمون اینقدر مشکل داریم که اگر مسئولان بخوان حلش کنن اصلا نباید به گزینه نظامی فکر کرد
على مقيم امريكا
|
United States
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
2
32
ايكاش در زمان همين كارتر مشكلات ما با امريكا حل ميشد چونكه كارتر نها رئيس جمهور امريكاست كه بعد از كارش مشغول ساخت و ساز براى فقرا است البته ايشان هم بعنوان يك امريكايى و رئيس جمهور ان مجبور بود كه منافع كشورش را در نظر بگيرد و اگر گروگانها در زمان ايشان حل ميشد هيچوقت يك هنرپيشه كابوى دست چندم برياست جمهورى امريكا انتخاب نميشد چونكه جمهوريخواهان جنگ طلب هستند و بطور كلى شايد ما باعث شديم كه ريگان انتخاب شود و جنگ ستارگان را ابداع كرد و باعث شد إبر قدرت شوروى سابق زودتر از بين برود و تنها يك إبر قدرت باقى ماند و بالانس دنيا بهم خورد
تایپ99
|
United States
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
44
8
جیمی کارتر گویا تخم کفتر خورده و زبان منحوسش باز شده!

بهتر هست جیمی کارتر مسئولان ستمگر آمریکا را نصیحت کند
کریم قدوس پناه
|
United States
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
19
12
آقای کارتر خون جوانان ما می چکد از چنگ تو

مرگ بر جیمی کارتر شیطان پرست و معاند و فراماسون لعنت الله علیه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
13
6
اقای کارتر یادش رفته چه جنایاتی علیه ایران انجام داده در اوایل انقلاب حالا هم فرقی نکرده فقط با احتیاط بیشتر اهدافشو دنبال میکنه تا قبل از مرگش ننگ بی عرضه گی در کنترل و مبارزه با پیدایش انقلاب ایران از بین بره تا زیاد در تاریخ امریکا در اینده سرزنشش نکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
10
6
امریکا کاری جز ایران هراسی نداره چطور به این نتیجه رسیده اقای کارتر فقط کافیه رسانه های غربی ایشون بعد از صبحانه و نهار و شامش چک کنه همینطور سایت های اینترنتی بعد میبینه امریکا چه تلاشی برای این اطمینان بخشی میکنه
نظرات بینندگان