arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

احتمال نجات رسول از قصاص

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وکیل مدافع رسول حلومی گفت: با توجه به اینکه حکم قصاص رسول متوقف شده است، در صورت احراز عدم رشد عقلی رسول می‌توان از قصاص وی جلوگیری کرد.

فرخ فروزان کرمانی با اشاره به ادامه روند پرونده رسول اظهار کرد: پس از اینکه سال گذشته دیوان عالی کشور داوری پرونده رسول را پذیرفت، در حال پیگیری بررسی‌ها برای اثبات عدم رشد عقلی قاتل در زمان وقوع جرم هستیم.

وی افزود: خانواده مقتول شرایطی را برای عدم قصاص رسول حلومی تعیین کرده بودند که تعدادی از آنها توسط خانواده رسول فراهم شده است. خوشبختانه دیوان عالی کشور، اعاده دادرسی پرونده را پذیرفته و سایر خبرها در ادامه بررسی پرونده متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش ایسنا، رسول حلومی، جوانی که به جرم ارتکاب قتل در سال 88 در خرمشهر و با صدور حکم قصاص چندین بار تا پای چوبه دار رفته، همچنان در انتظار رهایی است. دی سال گذشته، پس از اینکه اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور پذیرفته شد، برای رسیدگی مجدد به پرونده، حکم اعدام متوقف شد.

در این زمینه، وکیل رسول به ایسنا گفته بود: براساس ماده 91 قانون جدید مجازات اسلامی که در اردیبهشت​ سال 92 به تصویب رسید و به دلیل اینکه رسول در زمان حادثه زیر 18 سال داشت، حکم، متوقف و پرونده به شعبه هم​عرض تحویل داده شده است.
نظرات بینندگان