arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
ظهر امروز صورت گرفت؛

دیدار پروفسور سمیعی با وزیر ورزش در سئول

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظهر امروز پروفسور سمیعی، جراح مغز و اعصاب، به همراه حجت الاسلام یونسی، وزیر اسبق اطلاعات و دستیار ویژه رئیس‌جمهور، در محل وزارت ورزش، با محمود گودرزی دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه‌خبری وزارت‌ورزش و جوانان، در این دیدار پروفسور سمیعی، ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار گفت: آنچه برای من در این دیدار از اهمیت بالایی برخوردار است اینکه در جمعی کاملاً دانشگاهی و علمی حضور دارم و درمورد سلامتی مردم گفت‌وگویی اثربخش می‌کنیم.

وی در این دیدار  با تاکید بر این موضوع که اساساً در  مجامع سیاسی ورود پیدا نمی‌کنم و فردی کاملاً علمی و دانشگاهی هستم، اظهار داشت: ایرانی بودن را به عنوان یک اصل پذیرفته‌ام  چراکه معتقدم  اصالت انسان‌ها به ریشه‌ آنهااست و کسی که  اصالت  خود را فراموش کند، به درخت بی ریشه‌ای شبیه است که ثمر و میوه‌ای نخواهد داد.

پروفسور سمیعی افزود: در حال حاضر اعتبار من در آلمان، نزد صدر اعظم و مردم این کشور،  به خاطر پزشک بودن و یا پروفسور بودن نیست، بلکه به خاطر ایرانی بودن من است که نسبت به آن بسیار تاکید داشته‌ام. به قول شولدر صدر اعظم وقت‌آلمان، که در سفری با من به ایران آمده بود، کشور و مردم‌ایران را، باید از نزدیک دید و با آنها ارتباط داشت تا بتوان به خوبی و به  فرهنگ والای‌ آنها پی برد.

این جراح برجسته ایرانی و بین‌المللی، از بی‌علاقه بودن خود نسبت به سیاست سخن گفت و خاطرنشان کرد: در هر کجا که باشم؛ با سیاست، کاری ندارم و معتقدم طبابت، برتر از سیاست است.

پروفسور سمیعی، دیدار خود با گودرزی را، دیداری بسیار خوب و خوشحال‌کننده توصیف کرد و گفت: خوشحالم از اینکه مسئولیت ورزش و سلامت مردم کشورم به عهده فردی دانشگاهی است.

وزیر ورزش و جوانان نیز ضمن ابراز خوشحالی متقابل از این دیدار، تلاش در حوزه‌های ورزش، سلامت و همچنین فرهنگ را، فرصت و نعمت بسیار ارزشمندی توصیف کرد و گام برداشتن در این مسیر را،  اقدامی بزرگ و مهم برای ارتقا سلامتی مردم دانست .

وی از پرفسور سمیعی به عنوان افتخاری ملی در حوزه پزشکی یاد کرد و افزود: قطعاً این نشست‌ها می‌تواند راهکارهای مناسبی را در دو بخش ورزش و سلامت مردم، پیش روی ما بگذارد .
نظرات بینندگان