arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۴۰۵
تعداد نظرات: ۴۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
رئیس جمهور:

تا زمانیکه تلویزیون انقدر که فلان حزب را قهرمان می کند، به کتاب اهمیت نمی دهد، مشکلات حل نمی شود / اگر قرار باشد نظارت بر کتاب سلیقه ای باشد، چاپ اول مجاز، چاپ دوم ممنوع و چاپ سوم مستحب می شود

در بازار تهران و بغداد و دمشق ، مغازه مسلمان و یهودی و مسیحی و مغازه این قوم و آن قوم کنار هم بود؛ صبح ها به هم سلام و شب ها نیز با روی باز و روی خوش از هم خداحافظی می کردند، چرا اختلاف و کشتار درست کردید؟ / نمی‌توان آنچنان دروازه‌ها را باز کرد تا هر خرافه‌ای در اختیار جوانان قرار گیرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمی‌توان آنچنان دروازه‌ها را باز کرد تا هر خرافه‌ای به نام کتاب در اختیار جوانان قرار گیرد  / تا زمانیکه  تلویزیون انقدر که برای فلان حزب و رئیس ارزش قائل می شود، برای کتاب اهمیت قائل نشود، مشکل توسعه حل نمی شود

رئیس جمهور گفت: نمی‌توان آنچنان دروازه‌ها را باز کرد تا هر خرافه‌ای به نام کتاب و یا هر سخن افراطی به نام کتاب و دین و انقلاب در اختیار نوجوانان و جوانان ما قرار گیرد و از سوی دیگر نمی‌توان سخت‌گیرانه عمل کرد و مولف و ناشر را در کوچه‌های پرپیچ و خم قرار داد.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز (سه شنبه)‌در آیین افتتاح بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: اگر ما بگوییم انس و افتخار ما به کتاب است و همچنین فرهنگ و ادب و شعر مانیز از کتاب و بخش بزرگی از دیپلماسی فرهنگی ما از کتاب و بر عهده‌ی کتاب است، سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

وی افزود:‌ ما دارای آیین و دینی هستیم که معجزه پیامبر (ص) و میراث امامش کتاب (قرآن و نهج‌البلاغه) است. و همچنین اگر بگوییم افتخار سرزمین و فرهنگ اسلام و ایران ما در شاهکاری چون شاهنامه و تحفه‌ای مثل بوستان و گلستان و در اثر معنوی چون مثنوی معنوی و همچنین در یک اثر گرانبها چون دیوان حافظ جمع شده است، یک واقعیت است و در واقع ما با کتاب با دنیا حرف زده‌ایم.

روحانی در ادامه با بیان اینکه تمدن ما از طریق کتاب به جهانیان معرفی می‌شود، اظهار کرد: مگر نه این است که قانون ابن سینای ما در همه دانشگاه‌های بزرگ و کتابخانه‌های بزرگ شرق و غرب وجود داشته و محل مراجعه اندیشمندان و دانشمندان بوده است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ‌منطق ما کتاب است و زبان گویای اسلام ما هم کتاب است، و نه شمشیر و با کتاب و قرآن و آیات و کلمات پیامبر عظیم‌ الشان (ص) و صحابه بزرگوار واقعیت اسلام برای جهانیان بیشتر نشان داده شده است.

روحانی با بیان اینکه پشتوانه و راه توسعه ما کتاب است گفت: برخی فکر می‌کنند بین کتاب کاغذی و دنیای دیجیتال یک جدایی وجود دارد و کتاب کاغذی هر روز بیشتر مقلوب می‌شود و کم کم جای کتاب ، موبایل و تبلت‌ها جایگزین خواهد شد. در حالی که این طور نیست و هیچ چیز جای کتاب را نخواهد گرفت، کتاب مانده است می‌ماند و پایدار خواهد ماند.

وی اضافه کرد: مگر می‌شود خانه‌ای با همه‌ی ابزارهای الکترونیکی که دارد کتابی همچون قرآن مجید و دهها کتاب دینی و صدها کتاب روایی و تاریخی و ادبی در قفسه‌هایش نداشته باشد؟!

روحانی با تاکید بر این که ما همه در قبال کتاب وظایفی را بر عهده داریم، اظهار کرد: در این راستا دولت حداقل در زمینه‌ی سخت افزاری احساس وظیفه می‌کند تا این که بتوانیم تمام مسائل سخت افزاری را در اختیار مترجمان ، ناشران و فروشگاه‌ها و ...قرار دهیم. در زمینه‌ی نرم افزاری هم باید کار را سهل و سهل‌تر کنیم و فضای ما فضای امن و آزادی باشد. البته اصولی همچون احترام به فرهنگ دینی و چارچوب امنیت ملی، منافع ملی، توجه به هویت اسلامی ، ملی و دینی باید مورد توجه همگان باشد.

روحانی تاکید کرد:‌ نمی‌توان آنچنان درواز‌ه‌ها را باز کرد تا هر خرافه‌ای به نام کتاب در اختیار دیگران قرار گیرد و یا هر سخن افراطی به نام کتاب و یا دین و انقلاب در اختیار نوجوانان و جوانان قرار بگیرد و البته نمی‌توان آنچنان سخت‌گیرانه عمل کرد و سوگرایانه بود که برای مولف و ناشر هر روز زحمت ایجاد شد و آنها بخواهند در کوچه‌های پر پیچ و خم وارد شوند.

وی با تاکید بر این که اصول ما برای نشر باید کاملا شفاف ، روشن و کوتاه باشد اظهار کرد: اگر این طور نباشد و نظارت ما سلیقه‌ای شود آن وقت چنان می‌شود که چاپ اول مجاز، چاپ دوم ممنوع، و چاپ سوم مستحب خواهد شد. چون هر کس سلیقه‌ای عمل می‌کند و خدا نکند روزی این گونه مسائل جناحی شود و منافع شخص و گروه و جمع مد نظر قرار بگیرد.

وی در ادامه با ابرازخوشحالی از این که نمایشگاه بین‌المللی کتاب هر ساله در تهران پررونق‌تر از گذشته برگزار می‌شود و همچنین با اشاره به تعداد عناوین کتب در نمایشگاه اظهار کرد: این که گفته می‌شود نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال گذشته 3 میلیون نفر بازدید کننده داشته جای خوشبختی دارد اما به همین نسبت باید کتابفروشی های ما در سطح شهر تهران و استان‌ها و روستاها و بخش ها پررونق باشد. همین طور کتاب‌خانه‌های عمومی ما نیز باید مراجعه کننده داشته باشند و اگر کتابخانه‌های عمومی ما خلوت باشند در واقع ما هنوز در این جهت مشکل داریم و هنوز آشتی کامل با کتاب تحقق پیدا نکرده است.

وی بابیان این‌که هم دولت و هم ناشران و هم مردم و جوانان همگی باید بار این مسئولیت را بپذیریم و کتاب را رونق دهیم، اظهار کرد: راهی وجود ندارد مگر آن که کتاب خریدن و کتابخوانی وارد سبک زندگی ما شود و تا این چنین نشده است ما نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

روحانی درباره‌ی عقیده‌ی برخی مبنی بر این‌که دراختیار گذاشتن مجانی کتاب ، باعث رونق کتابخوانی می شود گفت: معمولا وقتی کتاب را مجانی به کسی دهیم آن شخص کتاب را فقط ورق می‌زند باید برای کتاب پول داد تا صفحه صفحه آن را خواند.

وی همچنین اظهار کرد:‌برخی مواقع فلان نهاد پولی دارد و نمی‌داند چه کند، کتابی را نشر می‌دهد و مجانی آن را در اختیار افراد قرار می‌دهد و آمار بالامی‌رود، اما واقعا آن کتاب‌ها خوانده شده است و اصلا چه مقدار از این کتاب تاثیرگذار بوده است؟ . ما باید آثار کتاب را در جامعه و اخلاق اجتماعی و در رقابت‌های سالم یا خدای نکرده ناسالم بین احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها مشاهده کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر این که معیاردر جامعه ادب، اخلاق، متانت، اعتدال، تدین، کشور دوستی و جامعه دوستی و مردم دوستی است گفت: کتاب خوب کتابی است که با استدلال و ادب همراه باشد، ولو این که به نفع من نباشد. کتابی که با بی‌ادبی همراه است ولو این که به ظاهر با شعار زیبا همراه باشد و باز هم به ظاهر مدافع حق و حقیقت باشد و لحن ناصحیح ،توهین و بی‌ادبی داشته باشد در واقع ارزش کتاب را به صفر تنزل می‌دهد چرا که کتاب خوب ،یعنی کتاب مستدل و کتابی که با اخلاق و ادب همراه است.

وی گفت:‌ما باید فضا را برای نویسندگان آماده‌تر کنیم و همچنین کاری کنیم که کتاب راحت‌تر دردسترس باشد.

رئیس جمهور با ابراز تاسف از این که در وسایل نقلیه عمومی ما کتابخوانی بسیار کم دیده می‌شود اظهار کرد:‌در برخی از کشورهای غربی و شرقی این طور است که یک جوان یک کتاب را دردست می‌گیرد و آن را در جاهای مختلف دنبال می‌کند. ما نیز باید به کتاب ایمان بیاوریم و معتقد شویم که کتاب باید وارد زندگی ما شود.

روحانی همچنین اظهار کرد: تا رادیو و تلویزیون و رسانه‌ها وسایت‌های ما آنقدر که برای ورزش و ورزشکار و فلان حزب و رئیس فلان جناح ارزش قائل می‌شوند و او را قهرمان می‌کنند، برای کتاب و مولف کتاب به همان اندازه ارزش قائل نباشند معضلات ما در رشد وتوسعه و فرهنگ حل نخواهد شد. ما باید مولفان بزرگ را به عنوان فرهیختگان جامعه و ناشران توانمند را به عنوان بزرگترین مددکاران جامعه بشناسیم در غیر این صورت نمی‌توانیم مشکلاتمان راحل و فصل کنیم.

وی افزود: در بسیاری از کشورهای منطقه ما، شبه قاره هند، آسیای مرکزی و همسایه ها، ایران را با حافظ و سعدی و در دانشگاه های خود با ابن سینا، زکریای رازی و فارابی می شناسند.

رئیس جمهور تاکید کرد: کتاب هم راه علقه و هم دیپلماسی واقعی با ملت ها و دولت هاست و باید یکی از راه های حل معضلات و مسایل منطقه از طریق کتاب و نوشتن و خواندن باشد.

روحانی در ادامه با اشاره به بحران آفرینی امروز غرب در منطقه خاطرنشان کرد: امروز در منطقه ، ما با معضل ترور، انفجار و نابودی آثار تمدنی مواجهیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: دنیا به معضل منطقه ما لبخند نزند ، فلان کشور اروپایی و آمریکایی با فروش سلاح بیشتر به این و آن افتخار نکند، منطقه را ناامن و کشورهای همسایه را به ناروا از هم هراسان می کنند و زمینه را برای بازار سلاح فراهم می‌آورند و به منطقه می آیند و افتخار هم می کنند و سپس میلیاردها دلار یا یورو سلاح به این کشورها می فروشند.

روحانی تاکید کرد: نکند بعضی ها از ناامنی منطقه خوشحال شوند؛ آیا این چنین می خواهیم صنعت را در دنیا رونق دهیم و در کشورهای غربی اشتغال درست کنیم؟ اشتغال کارگر در کارخانه سلاح سازی با کشتار مردم در بغداد و دمشق و صنعا ؟ آیا مردم باید کشته و آثار تمدنی ویران شوند؟

رئیس جمهور با اشاره به ائتلاف علیه داعش که با حضور همپیمانان و حامیان تروریست ها تشکیل شده است، گفت: به ظاهر ائتلاف علیه تروریسم تشکیل شد اما واقعیت چیست ؟ چرا از بمباران مردم بی گناه حمایت می کنید و بین مذاهب و اقوام، اختلاف می افکنید؟

روحانی تاکید کرد: ما شیعه و سنی، ترک و فارس و عرب، بلوچ و ترکمن قرن ها باهم زندگی کرده ایم و نه جنگی و نه اختلافی داشته ایم.

رئیس جمهور ادامه داد: در بازار تهران و بغداد و دمشق ، مغازه مسلمان و یهودی و مسیحی و مغازه این قوم و آن قوم کنار هم بود؛ صبح ها به هم سلام و شب ها نیز با روی باز و روی خوش از هم خداحافظی می کردند، چرا اختلاف و کشتار درست کردید؟

روحانی تاکید کرد: علاج درد منطقه و جامعه امروز و جهان معاصر، جز اعتدال ، اخلاق و ادب نیست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۸
در انتظار بررسی: ۲۲
غیر قابل انتشار: ۲۱
hadi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
11
264
دست گذاشتی رو دلمون.آی گفتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
فقط حرف های قشنگ!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
دوست گرامی زعمل کار بر اید نه به حرف...ای گفتی فقط دل را خنک می کند وحاصل دیگری جز انتظار کشنده ودر پی ان انفعال ورکود نداردای کاش رییس جمهور محترم در عمل هم مثل حرف قاطع بودند.
من نگرانم
|
United States
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
11
163
وزیر ارشاد جناب علی جنتی باید بیانات آقای روحانی را نصب العین خود قرار دهید!
پاسخ ها
فالکروم
| Russian Federation |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
آقای روحانی واقعا به وزیر ارشاد دستور اکید پیگیری وضع نشریات و رسیدگی به آنها را صادر کنید
تایپ99
|
United States
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
10
193
خوشم میاد روحانی در هر مکان و جایی یک تشر به حریف میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
ما رای ندادیم که تو سخنرانی تشر بزنه
ما رای دادیم که عمل کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
شما اصلا رای ندادی ! منظورت از عمل تورم 45 درصد و رکود -6 درصده ؟
یک تهی دست
|
United States
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
197
39
آقای روحانی مردم نان ندارد مصرف کنند آنوقت در مورد کتاب و فرهنگ و این چیزها حرف میزنید؟

تا وقتی اقتصاد درست نشده باشه نه فرهنگی هست نه کتاب درستی...
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
اشکال کار ما دقیقا همین جاست جناب تهی دست
فرهنگ خیلی خیلی مهم تر از اقتصاد است.
اگر از ابتدای انقلاب 10 سال روی فرهنگمون سرمایه میکذاشتیم الان حد اقل اقتصاد اول آسیا بودیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
تو نمایشگاه کتاب درمورد نان حرف بزنه ؟؟؟
ایشان بالاترین منکر را فقر و بیکاری میدونند چند بارهم تکرار کرده اند
عرفان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
اقتصاد هم مهمه، اما بخش قابل توجهی از فقر به دلیل همین مسائل به قول شما فرهنگی ست. جامعه پر ست از بی سوادان با مدارک بالا!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
تهی دست... خودتی!
خشایار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
بله درسته اقتصادی که توسط محمود احمدی نژاد به باد فنا رفت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
شما دلت به حال مردم می سوزد برگرد کشورت خدمت کن چرا رفتی کشور اجنبی اون هم از نوع آمریکایی .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
چه تهی دستی که خط انلاین با پرچم امریکا دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
حضرت رسول (ص) و تمامی پیامبران هیچوقت با وعده غذا و پول به قلب مردم نفوذ نکرده با مکارم اخلاق و فرهنگ و بیدار کردن خرد در مردم در ایشان نفوذ کردند و به اندیشمندان بها دادند در ضمن دولت مطابق با آمار واقعی و مطابق با استاندارد جهانی نرخ تورم را کم کرده یعنی اهتمام ویژه دولت روحانی بر اقتصاد بوده و هست و چیزی در حد قدرت و بضاعت کم نگذاشته است
یک تهی دست
| United States |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
دوست ناشناس عزیزم
پیامبر با دین آمد برای سعادتمندی در تمام ابعاد زندگی... هرکس به دین عمل کند و طبق آن حکمرانی کند اقتصاد و فرهنگ درستی خواهد داشت اما واقعا الان اینگونه هست؟ مشکل ما همین هست که به دین عمل نمیشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
8
114
زنده باد روحانی عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
نان نداری چون کتاب نخوانده ای کتاب بخوان ثروت همیشگی گیرت می اد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
7
101
مثل همیشه متین و زیبا گفتی

مچکریم رئیس جمهور فهیم
پاکفا
|
United States
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
6
69
درود بر روحانی رییس جمهور با اندیشه و فکر
آقای روحانی مسائل را موشکافی میکنند و از لا به لای پیچیدگی ها بهترین راه را برگزیده و با تیز بینی خاصی آن را بیان می دارند و همین نکته ی مثبت باعث موفقیت روز افزون رییس دولت اعتدال و تدبیر گشته و آن را مایه ی افتخار ایرانیان گردانده هست .. من به شخصه از آقای روحانی و همکاران عزیز ایشان در وزارت ارشاد و وزارت امور خارجه تشکر و قدردانی به عمل میاورم
معلم از اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
60
آقای روحانی!مشکلات کتاب و کتاب خوانی را از مدرسه باید حل کرد.وقتی ما پول یک تکه گچ را از مردم می گیریم و جاهای دیگر ریخت و پاش های آن چنانی می کنیم دیگر چه توقعی دارید؟این مشکل را لااقل خود شما باید حل کنید و از رادیو و تلویزیون هم هیچ توقع مطلوبی نمی توان داشت.چرا؟خودتان بهتر میدانید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
دیروز که فرمودن آموزش و پرورش باید از دولتی بودن خارج بشه !‌
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
46
کاش در مورد "قیمت" کتاب هم صحبتی می شد
بن با قیمت 40 تومن و اعتبار 80 تومن قیمت دو کتاب هم نمیشه
حاج کریم ندانمی
|
United States
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
6
42
مرحبا بر مدیر ساده زیست و خدمتگذار حضرت حجت الاسلام شیخ دکتر حسن روحانی که همیشه خود را سپر حق و منویات انقلاب میکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
53
لطفن مقایسه کنید :
روحانی :اگر ما بگوییم انس و افتخار ما به کتاب است و همچنین فرهنگ و ادب و شعر مانیز از کتاب و بخش بزرگی از دیپلماسی فرهنگی ما از کتاب و بر عهده‌ی کتاب است، سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

احمدی نژاد : باید از کتاب برای تغییر هندسه و مدیریت جهانی در مقابل استکبار بهره برد !!!!!
محمد اسماعیل
|
United States
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
38
درود بر روحانی که به فکر مردم و تحقق وعده های خود به مردم است.
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
38
حالا باز دوباره دلواپسان یک جمله از سخنرانی رو برمیدارن و علیهش مقاله ها می نویسن....
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
57
8
آقای روحانی وقت کردید یه نیم نگاهی به مدیریت بورس تهران بندازید.سهامدارانی ندای شما برای سرمایه گذاری تو بورس رو لبیک گفتند خونه خراب شدند!! عزل وزیر اقتصاد کمترین کاریه که از شما انتظار میرود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
16
اینه.
saeed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
27
ما دیگه به نگاه های مقرضانه صداوسیما علیه دولت و اصلاح طلبان عادت کردیم.
مهم اینه مردم دیگه نگاهشون به مسائل باز شده
زنده باد روحانی
ساکت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
24
درودبرمردمان قانون درودبرروحانی زنده باد قانون هرچند تلخ باشد قرص وداروتلخند اما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هادیف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
31
2
دلواپسم، دلواااپسم، دلواااااااپسم
پاسخ ها
حامد قزوینی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
8 سال احمدی نژاد کجا تشریف داشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
25
اگر همین حرف ها تبدیل به عمل شود کشور ما بهشت خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
عمل هم بکنید حرف ها زیاد گفته شد و کافیست
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
15
این حرفها و اون وزیر بی تجربه ؟؟!! .......باید امثال مسجدجامعی باشند تا امیدی باشه
حامد قزوینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
5
3
میترسم که راه احمدی نژاد ادامه پیدا کند
پرويز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
2
باسلام
بارئيس جمهور محترم درارتباط با كناب و تقويت فرهنگ در اين رهگذار موافق مي باشم . ولي يادمان باشد كه از پيامبر خوبيها چنين نقل شده است زماني كه فقر ازدرب خانه اي وارد شود اخلاق ؛ادب ، معنوبت و ايمان (فرهنگ) از پنجره آن خانه بيرون مي رود واز حضرت علي (ع) چنين نقل گرديده است زماني كه اگر مردي دچار فقر گرديد از آن درارتباط با منطق سوال نكنيد كه پاسخ آن غلط خواهد بود.
ناشناس
|
Estonia
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
9
امروز روز صبر و انتظار و حمایت از دولته تا فردا ی روشنتری بیاید
ناشناس
|
Romania
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
8
درود برشرفت ای مرد
خسرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
6
0
ریاست محترم جمهور سخنان سنجیده و پرمغزی را ایراد میفرمایند. به نظرم بایستی به جای اینکه منتظر اقدامات رسانه های رسمی کشور باشیم , از محل اعتبارات ریاست جمهوری برای تهیه برنامه های خاص زیر نظر ریاست جمهوری جهت پخش در صدا و سیما اقدام شود. همانطور که شرکتهای خصوصی در صدا و سیما تبلیغات به راه انداخته اند , بایستی سر کیسه خزانه ریاست جمهوری هم شل شود و اقدامات برنامه ریزی شده ای صورت پذیرد. یاعلی
رزمنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
29
1
درود بر تلويزيون ورئيس جديد وقديمش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
ما که کلا نگاه نمیکنیم, راحت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
تلویزیون هر وقت ملی شد درود می فرستیم اما تا زمانی که حزبی و گروهی است طرفداران حزب و گروه درود بفرستند
فالکروم
|
United Kingdom
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
8
آقای روحانی منتظر حل مسئله هسته ای هستند
ایشان امور کشور را بعد از حل مسئله هسته ای یک به یک حل میکنند
دلواپس ورژن جدید
|
Russian Federation
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
13
آقای روحانی ما دلواپسان ورژن جدید حامی سرسخت و محکم دولت شما هستیم
لطفا محکم و استوار دلواپسان را از صحنه حذف کنید دارند روزهای آخرشان را سپری میکنند
نظرات بینندگان