arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

آمار فروش سينماي جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فيلم ابرقهرماني «انتقامجويان: عصر اولتران» (Avengers: Age of Ultron)، جمعه در اولين روز اکران در آمريکاي شمالي84.5 ميليون دلار به دست آورد و دومين فروش بر‌تر روز افتتاحيه يک فيلم در آمريکاي شمالي را به نام خود ثبت کرد. اين در حالي است که اولين فيلم «انتقامجويان» با 1.5 ميليارد دلار پس از «آواتار» و «تايتانيک» سومين فيلم پرفروش تاريخ است.

«انتقام جويان: عصر اولتران» از جمعه در ايالات متحده آمريکا و کانادا روي پرده رفته است. اين فيلم از جمعه تا يکشنبه به فروش بسيار خوب 187.7 ميليون دلار دست پيدا کرده است. اين فروش موفق در کنار فروش 439 ميليون دلاري در بازار بين‌المللي، مجموع فروش جهاني «انتقام جويان» را به 262.6 ميليون دلار رسانده است. به اين ترتيب آنچنان دور از انتظار نيست که دومين سري اين فيلم ابرقهرمانانه به فروشي بالاي يک ميليارد هم دست يابد.

اين فيلم ابرقهرماني توليد شرکت‌هاي ديزني و مارول است که با بودجه‌اي حدود 250 ميليون دلار ساخته شده است. اين فيلم بر اساس رمان‌هاي مصور «مارول کاميکس» و مجموعه‌اي با همين نام ساخته شده و دنبالهٔ فيلم موفق «انتقام‌جويان» است.

در انتقام جويان هم ابرقهرمان‌هاي سري اول شامل شامل رابرت داوني جونير «مردآهني»، کريس ايوانز «کاپيتان آمريکا»، کريس همسورث «ثور»، مارک روفالو «هالک»، اسکارلت جوهانسن «بيوه سياه»، جرمي رنر «هاکاي»، ساموئل ال. جکسون «نيک فيوري» و کوبي اسمولدرز «مامور ماريا هيل» در فيلم جديد نقش‌هاي خود را تکرار کرده‌اند و جيمز اسپيدر در نقش «اولتران» ضدقهرمان فيلم ظاهر شده است.

اين بار «انتقام‌جويان» که توانا‌ترين قهرمانان کره زمين هستند بايد اولتران، موجودي که خود به دست بشر ساخته شده و کمر به نابودي بشريت بسته، را شکست دهند.

ساخت اين فيلم در مي 2012 و پس از موفقيت فيلم اول اعلام شد و حال در هفته اول اکران در آمريکاي شمالي در 4276 سينما بر روي پرده رفته است. فيلم گذشته انتقام جويان توانست با فروشي بالاي 1 ميليارد و 500 ميليون تومان به پر فروش‌ترين فيلم سال 2012 در کانادا و آمريکا تبديل شود. اين فيلم توانست در عرض 12 روز تمام 220 ميليون دلار بودجهٔ توليد خود را بازگرداند و علاوه بر آن توجه منتقدان را هم به خود جلب کند. بسياري از منتقدان اين ساخته را به صورت «شگفت انگيزي قوي» توصيف کردند.

حمله «انتقام جويان» به گيشه

حال سري دوم اين فيلم ساخته شده و خبرهايي مبني بر ساخت سري سوم و چهارم آن هم شنيده مي‌شود. در حال حاضر «انتقام جويان؛ عصر اولتران» در سطح بين المللي در چند بازار مانند برزيل، مکزيک، هنک کنگ، فيليپين و اکوادور رکورد بيشترين فروش اولين آخر هفته اکران را جابجا کرده و اکنون در 71 درصد از بازار جهاني روي پرده است.

«عصر اولتران» از 12 مي در چين، دومين بازار بزرگ دنيا و از 4 ژوئن در ژاپن، سومين بازار بزرگ دنيا اکران مي‌شود.

با توجه به آنکه فروش شب اول اکران اين فيلم 4.5 درصد بيشتر از فروش روز اول «انتقام جويان» در سال 2012 بوده، جابه جايي رکوردي ديگر آنچنان هم دور از انتظار نيست. البته گفتني است که منتقدان اين بار همچون گذشته از انتقام جويان دقاع نکرده‌اند و آن را ضعيف‌تر از ساخته پيشين ناميده‌اند.

با اين حال اگر اين فيلم نتواند رکورد اولين «انتقامجويان» را بشکند، قطعا فروش افتتاحيه 174.1 ميليون دلاري «مرد آهني 3» در مي‌ 2013 را پشت سر خواهد گذاشت که فعلا رکورد دومين افتتاحيه بر‌تر تاريخ آمريکاي شمالي را در اختيار دارد.

حمله «انتقام جويان» به گيشه

در ادامه جدول باکس آفيس فيلم «عصر آدلين» با فاصله‌اي زياد از اولين فيلم قرار گرفته است. اين فيلم که يک عاشقانه فانتزي است توانسته در دومين هفته اکرانش 23 ميليون دلار فروش داشته باشد. دومين فيلم پر فروش هفته با بازي «بليک ليولي» و «ميشل هيوسمن» بر روي پرده رفته است. نظر منتقدان به ساخته «لي کريگر» مختلف بود. برخي بازي ليولي در اين فيلم را تحسين کرده اما آن را پايين‌تر از ديگر ساخته‌هايي در اين ژانر دانسته‌اند.

با ظهور دوباره انتقام جويان «خشمگين ۷» هم بالاخره از صدر جدل باکس آفيس به پايين کشيده شد و پس فروش داخلي 330 ميليون دلاري‌اش در رتبه سوم جدول قرار گرفت. هفتمين فيلم مجموعه سينمايي اکشن «سريع و خشمگين» تاکنون با حدود 1.4 ميليارد دلار فروش جهاني، پس از «آواتار» (2.788 ميليارد دلار)، «تايتانيک» (2.186 ميليارد دلار) و «انتقامجويان» (1.518 ميليارد دلار)، چهارمين فيلم پرفروش تاريخ سينماست.

منبع : فرارو
نظرات بینندگان