arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

هزينه 30 ميليارد دلاري عربستان در جنگ با يمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع سياسي عرب تاکيد کردند که هزينه تجاوز عربستان سعودي به يمن و زير ساخت‌هاي اين کشور تاکنون ۳۰ ميليارد دلار براي رياض هزينه داشته است و اين هزينه‌ها به احتمال زياد تا ۵۰ ميليارد دلار افزايش خواهد داشت.

به گزارش پايگاه خبري پانوراما الشرق الاوسط، گزارش‌ها حاکي از آن است که عربستان سعودي تاکنون 30 ميليارد دلار هزينه عمليات نظامي در يمن کرده است.

خبرگزاري رويترز، در چند روز اول تجاوز عربستان به يمن گزارش داد که رياض يک ميليارد دلار در چند روز اول جنگ هزينه حمله به يمن کرده است و کارشناسان پيش بيني مي‌کنند که اين هزينه‌ها تا 50 ميليارد دلار نيز افزايش پيدا کند.

اين در حالي است که عربستان به سمت بستن قرار دادهاي تسليحاتي با آمريکا، عربستان و انگليس گام برداشته است.

همچنين مجلس عوام انگليس موضوع تجهيز عربستان به بمب‌هاي غير متعارف را در ميان اختلاف‌هاي شديد بين گروه هاي سياسي انگليس در مورد موافقت با اين درخواست، بررسي مي‌کند.

در همين رابطه منابع سياسي عرب تاکيد مي‌کنند که عربستان تعدادي ماهواره‌هاي جاسوسي آمريکايي و اسرائيلي را اجاره کرده است که يکي از آنها مخصوص کنترل مرزهاي اين کشور با يمن است و يک ماهواره ديگر را براي مشخص کردن اهداف نظامي و ماهواره‌هاي ديگر نيز ماموريت‌هاي مربوط به جنگ عليه يمن را بر عهده دارند.

بر اساس اين گزارش عربستان مبالغ بسيار زيادي در برابر استفاده از اين ماهواره‌ها که به صورت مداوم کار مي‌کنند، پرداخت مي‌کند.

اين منابع تاکيد کردند که واشنگتن از تاريخ 21 دسامبر 2014 عربستان را در جريان تحرکات ارتش يمن به ويژه واحدهاي موشکي قرار مي‌دهد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان