arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

آخرين رتبه بندي کشورها در اينترنت/ جايگاه ايران در سرعت و قيمت

آخرين رتبه بندي جهاني کشورها از وضعيت اينترنت، از رتبه ۱۴۷ ايران در ميان ۲۰۰ کشور از حيث سرعت دانلود اينترنت پهن‌باند و جايگاه ۹۸ از ميان ۱۱۴ کشور جهان از نظر سرعت دانلود اينترنت موبايل حکايت دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 آخرين رتبه بندي جهاني کشورها از وضعيت اينترنت، از رتبه ۱۴۷ ايران در ميان ۲۰۰ کشور از حيث سرعت دانلود اينترنت پهن‌باند و جايگاه ۹۸ از ميان ۱۱۴ کشور جهان از نظر سرعت دانلود اينترنت موبايل حکايت دارد.

آخرين وضعيت اينترنت در ايران و مقايسه سرعت و قيمت اين پروتکل ارتباطي با ساير کشورهاي جهان که از سوي سايت نت ايندکس - معروف‌ترين مرجع ارائه آمار از سرعت و قيمت اينترنت در جهان منتشر شده توسط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام شد.

سرعت دانلود در ايران پايين تر از متوسط جهاني

طبق اين آمار سرعت دانلود پهن‌باند به‌طور متوسط در جهان ۲۳ مگابيت بر ثانيه و سرعت آپلود پهن‌باند نيز به‌طور متوسط ١٠,٧ مگابيت بر ثانيه است و براساس اين آمار کاربران پهن‌باند به‌ازاي دريافت هر مگابيت بر ثانيه، مبلغ ٥.٢٤ دلار پرداخت مي‌کنند. همچنين متوسط سرعت دانلود اينترنت موبايل در جهان ١٢.٢ مگابيت بر ثانيه و متوسط سرعت آپلود اينترنت موبايل پنج مگابيت بر ثانيه است.

نت‌ايندکس سرعت متوسط دانلود کاربران خانگي اينترنت در ايران را ٥,٦ مگابيت بر ثانيه اعلام کرده است که اين آمار براساس اطلاعات دريافتي از يک ‌ميليون‌و ٥٢٩هزارو ٤٥٧‌ آي‌پي يکت به دست آمده که از ۲۳ مارس ۲۰۱۵ تا ۲۱ آوريل ۲۰۱۵ با استفاده از سايت «اوکلا اسپيد تست» سرعت اينترنت خود را چک کرده‌اند.

طبق همين آمار متوسط سرعت آپلود در ايران ٣.٥ مگابيت بر ثانيه و متوسط قيمت اينترنت در ايران ٥.٩٥ دلار به‌ازاي هر مگابيت بر ثانيه است؛ درهمين حال متوسط سرعت دانلود اينترنت موبايل در ايران چهار مگابيت بر ثانيه و همچنين سرعت آپلود اينترنت موبايل در ايران ١.٤ مگابيت بر ثانيه است که اين آمار نيز از اطلاعات هشت‌ميليون ‌و٩٣٨هزار و ٦٨‌ آي‌پي واحد از ۲۳ مارس ۲۰۱۵ تا ۲۱ آوريل ۲۰۱۵ دريافت شده است.

رتبه ۱۴۷ ايران در سرعت دانلود باندپهن؛ پايين‌تر از عراق و بوتان

ايران در رتبه‌بندي سرعت دانلود پهن‌باند در جهان، در رتبه ۱۴۷ از ميان ۲۰۰ کشور قرار دارد؛ طبق آمار به‌دست‌آمده، ايران در اين رتبه‌بندي پايين‌تر از عراق، بوتان، مراکش، جزاير ويرجينيا و بالاتر از ساحل‌عاج، نيجريه، کاستاريکا و ليبي قرارگرفته است.

در اين رتبه‌بندي سنگاپور با متوسط سرعت دانلود ١١٩,٢٣ مگابيت بر ثانيه با اختلاف در رتبه اول قرار گرفته است. کشور بسيارکوچک «سن‌پير او مي‌کلون» (که کمتر از هفت هزار نفر جمعيت دارد!) در رتبه دوم و هنگ‌کنگ، ژاپن، روماني و کره‌جنوبي در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.

در انتهاي جدول نيز گينه استوايي با متوسط سرعت اينترنت ١.٠٩ مگابيت بر ثانيه آخرين رتبه را در ميان ٢٠٠ کشور دارد. پس ‌از اين کشور نيز به‌ترتيب گامبيا، کنگو، گينه، سوريه و کوبا قرار دارند.

رتبه ۱۲۸ ايران در سرعت آپلود باندپهن؛ پايين تر از هندوراس و اکوادور

در رتبه‌بندي سرعت آپلود نيز ايران در جايگاه ۱۲۸ در ميان ۲۰۰ کشور قرار دارد. در اين رتبه‌بندي ايران پايين‌تر از جزاير کيمن، هندوراس، سن مارتين و اکوادور و بالاتر از جزاير فارو، گينه‌نو، اندونزي و جزاير تورکس و کايکوس قرار دارد.

در رتبه‌بندي سرعت آپلود هم سنگاپور در صدر است. متوسط سرعت آپلود در سنگاپور ٩٨.٠٣ مگابيت بر ثانيه است. هنگ‌کنگ نيز با اندک اختلاف از سنگاپور دوم است و سپس با اختلاف ژاپن، کره‌جنوبي، ماکائو و لتوني در جايگاه‌هاي بعدي قرار دارند. ب

جمهوري دموکراتيک کنگو با سرعت آپلود ٠.٥٥ مگابيت بر ثانيه در آخرين جايگاه اين رتبه‌بندي قرار دارد. پس از جمهوري کنگو به‌ترتيب ونزوئلا، جزاير مارياناي‌ شمالي، سوريه و گينه قرار دارند.

رتبه ۱۹۸ ايران در دانلود اينترنت موبايل؛ پايين تر از بوسني و فلسطين

به گزارش مهر، در رتبه بندي سرعت دانلود اينترنت موبايل، ايران در جايگاه ۹۸ از ميان ۱۱۴ کشور جهان قرار دارد، مصر، بوسني، اندونزي و فلسطين در اين رده‌بندي از ايران بالاتر و پاکستان، هند، لائوس و تونس پايين‌تر از ايران قرار دارند. رتبه نخست اين رده‌بندي در اختيار نيوزيلند، با سرعت دانلود اينترنت موبايل ٢٦,٥٥ مگابيت بر ثانيه است.

چين، دانمارک، تايوان، امارات و فنلاند به‌ترتيب در جايگاه دوم تا ششم اين رده‌بندي قرار دارند. رتبه آخر اين رده‌بندي نيز در اختيار اوکراين، با سرعت دانلود اينترنت موبايل ١.٤٦ مگابيت بر ثانيه است؛ ويتنام، سودان، الجزاير، پاراگوئه و تانزانيا به‌ترتيب بالاتر از اوکراين در انتهاي جدول قرار دارند.

رتبه ۹۶ ايران در آپلود اينترنت موبايل؛ پايين از نيجريه و مراکش

در رتبه‌بندي سرعت آپلود اينترنت موبايل در جهان نيز، ايران در جايگاه ۹۶ از بين ۱۱۴ کشور جهان قرار دارد. در اين رده‌بندي نيجريه، مراکش، پاکستان و ترکيه بالاتر از ايران و بوسني، اندونزي، فلسطين و بنگلادش پايين‌تر از ايران قرار دارند. جايگاه اول در اين رده‌بندي در اختيار دانمارک با سرعت آپلود اينترنت موبايل ١١.٦٦ مگابيت بر ثانيه است. لوکزامبورگ، تايوان، امارات، کويت و نيوزيلند در جايگاه‌هاي بعدي اين رده‌بندي قرار گرفته‌اند. در انتهاي رتبه‌بندي، سودان با متوسط سرعت آپلود اينترنت موبايل ٠.٤٩ مگابيت بر ثانيه در جايگاه آخر قرار دارد. اوکراين، ويتنام، نيکاراگوئه، ميانمار و پاراگوئه به‌ترتيب بالاتر از سودان در انتهاي اين رده بندي قرار دارند.

رتبه ۴۶ ايران در رده بندي قيمت اينترنت؛ پايين تر از ايتاليا و اسپانيا

رتبه بندي نت ايندکس از قيمت اينترنت به‌ازاي دلار بر مگابيت بر ثانيه و اطلاعاتي که کاربران ۶۲ کشور در اختيار اين سايت گذاشته‌اند ثبت‌ شده است؛ در اين رتبه‌بندي کشورها به ترتيب اينترنت ارزان‌تر رتبه‌بندي شده‌اند. ايران در اين رتبه‌بندي در جايگاه ۴۶ قرار داشته و تنها ۱۶ پله با انتهاي رتبه‌بندي فاصله دارد؛ ايتاليا، عربستان، اسپانيا و نيوزيلند بالاتر از ايران و مکزيک، فرانسه، آرژانتين و کلمبيا پايين‌تر از ايران قرار دارند.

در ابتداي رتبه‌بندي بلغارستان با قيمت اينترنت ٠,٤٣ دلار بر مگابيت بر ثانيه لقب ارزان‌ترين اينترنت در دنيا را به خود گرفته است. پس از بلغارستان، روسيه، اوکراين، روماني، اسرائيل و مجارستان قرار دارند.

در انتهاي جدول رتبه‌بندي آفريقاي‌جنوبي به‌عنوان گران‌ترين اينترنت دنيا شناخته مي‌شود. اينترنت در آفريقاي‌جنوبي به‌ازاي هر مگابيت بر ثانيه ١٩.٠٦ دلار است. در اين فهرست فيليپين، اندونزي، مصر، مالزي و امارات به ترتيب بالاتر از آفريقاي جنوبي قرار گرفته‌اند.

در ۲۷ کشور ابتدايي اين فهرست، قيمت اينترنت کمتر از سه دلار، يعني حداقل نصف قيمت اينترنت در ايران است. نظر شما در اين مورد چيست؟!
منبع: مهر
نظرات بینندگان