arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۸۹

احتمال استعفا رئیس جمهور سودان

«عمر البشیر»، رئيس‌جمهوري سودان متعهد شد که کمیسیوني براي مبارزه با فساد تشکیل دهد و به‌طور ضمنی گفت ممکن است از سمت خود استعفا دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«عمر البشیر»، رئيس‌جمهوري سودان متعهد شد که کمیسیوني براي مبارزه با فساد تشکیل دهد و به‌طور ضمنی گفت ممکن است از سمت خود استعفا دهد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ایلنا، عمر البشیر در جمع اعضای جوان حزب خود گفت: «سن بازنشستگی برای سیاستمداران 60 سالگی است و در صورتی‌که رهبری حزب حاکم «کنگره ملي» این قاعده را بپذیرد، خود وی نیز از آن مستثنی نخواهد بود.»

عمرالبشیر 67 ساله که در سال 1989 به‌دنبال کودتای نظامی بدون خونریزی به قدرت رسید، تنها رئیس دولت در جهان است که به اتهام جرائم جنگی و نسل کشی در منطقه دارفور، از سوی دادگاه جرائم بین‌المللی تحت تعقیب است اما خودش این اتهامات را رد مي‌کند.

طبق اين گزارش، مخالفان البشير معتقدند كه با توجه به موج تظاهرات در جهان عرب، البشیر این سخنان برای ساکت کردن مخالفان می‌‌گويد.

«حمید ممتاز»، دبیر سیاسی بخش جوانان حزب حاکم کنگره ملی که در جلسه سخنرانی البشیر حضور داشت گفت: «عمر البشیر متعهد شد که کمیسیون ضد فساد تشکیل دهد.»

وی افزود كه این سیاست‌ها گام مثبتي در مسیر صحیح هستند و به پیدا کردن راه‌حل برای مشکلات موجود کمک خواهند کرد.

این در حالی است که نیروهای امنیتی سودان در سال جاری تجمعات اعتراضی ضد دولتی را با خشونت متفرق کرده‌اند.
نظرات بینندگان