arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

شهادت بيش از 3500 شهروند يمني در پی حملات سعودي‌ها به اين کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 براساس گزارش يک سازمان يمني در حملات عربستان سعودي به يمن بيش از سه هزار و پانصد شهروند يمني شهيد و نزديک به شش هزار و سيصد نفر زخمي شده‌اند.

به گزارش خبرگزاري «سبأ نت»، ائتلاف عدالت مردمي براي رويارويي با تجاوزگري، روز چهارشنبه فهرست اوليه‌اي از شمار شهدا و مجروحان يمني را که در تهيه آن شصت و هشت چهره سياسي، نظامي، مسئولان شبه نظاميان و برخي شخصيت هاي ديگر يمني شرکت داشته اند منتشر کرد.

اين ائتلاف با برگزاري کنفرانسي در صنعا، پايتخت يمن و با حضور چهره هاي سياسي، دانشگاهي، فرهنگيان، رسانه‌ها و سازماني‌هاي مردمي پنجمين گزارش آماري موسسه يمني «بيت الحريه» (فريدوم هاوس) را درباره وضع انساني يمن از 26 ماه مارس (ششم فروردين) تا دوم ماه مه کنوني (دوازدهم ارديبهشت) منتشر کرد.

بر اساس اين گزارش، در حملات عربستان سعودي به يمن سه هزار و پانصد و پنجاه و سه شهروند يمني، از جمله پانصد و سه کودک زير پانزده سال و دويست و هجده زن کشته شده اند.

همچنين، بر اساس اين گزارش، شمار زخمي شدگان به شش هزار و دويست و هفتاد و يک نفر از جمله هزار و دو کودک زير پانزده سال و نزديک به هفتصد و بيست و پنج زن رسيده است.

بر اساس اين گزارش، در اين حملات چهارصد و چهار مجتمع مسکوني هدف قرار گرفته و پنج هزار و سيصد و پنجاه و چهار خانه ويران شده است که از اين تعداد صد و چهل و سه خانه بر سر اعضاي خانواده ويران شده است.

در ادامه اين گزارش آمده است، نود و پنج تا صد هزار خانواده مجبور به ترک منازل، مناطق، روستاها و شهرهايشان شده اند. نهصد و سي و يک تاسيسات غيرنظامي و ارگان هاي خدمات رسان و شرکت هاي عام و خاص هدف حمله قرار گرفته و ويران شده است. به پنجاه و چهار بيمارستان و مرکز بهداشتي حمله شده است. بيست و شش مسجد و صد و شصت و هشت مراکز آموزشي و مدارس هدف حمله قرار گرفته است.

"محمد يحيي شذان" در گفتگو با خبرگزاري سبا نت يمن گفت: ائتلاف متشکل از احزاب سياسي، موسسه هاي مردمي و شخصيت هاي سياسي و اجتماعي پانصد هزار امضا از شهروندان جمع آوري کرده اند و بر اين اساس قرار است جنايتکاران اين جنگ را در محاکم بين المللي تحت پيگرد قرار دهند.
نظرات بینندگان