arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

اتهام فساد مالی به مشاور اشرف غنی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پارلمان افغانستان مشاور اقتصادی رئیس جمهور این کشور را به سازماندهی بزرگترین فساد مالی و اختلاس در افغانستان متهم کرد.

به گزارش تسنیم، «عمرزاخیلوال» مشاور اقتصادی اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از سوی نمایندگان پارلمان این کشور به سازماندهی بزرگترین فساد مالی و اختلاس در افغانستان متهم کردند.

اعضای پارلمان افغانستان همچنین خواسته‌اند که زاخیلوال به دلیل اختلاس در قراردادهای وزارت دفاع این کشور و بحران مالی کابل‌بانک ممنوع‌الخروج شود.

نمایندگان مردم افغانستان در پارلمان این کشور خواستار بررسی دقیق و همه جانبه در مورد پرونده‌های فساد مالی و اختلاس زاخیلوال شده‌اند.

«عرفان الله عرفان» معاون دبیر پارلمان افغانستان از نهادهای قضایی خواست تا پرونده فساد مقامات عالی‌رتبه حکومتی بطور دقیق بررسی شود و در صورت اثبات جرم تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: براساس تجربه‌ای که در افغانستان به دست آماده، مقامات سابقی که مرتکب جرائم اقتصادی و مالی شده‌اند به خارج از این کشور متواری می‌شوند اما دیگر نباید زمینه فرار مسئولین متخلف فراهم شود.

در ادامه «عباس ابراهیم زاده» یکی از اعضای پارلمان افغانستان نیز  گفت: زاخیلوال به عنوان وزیر دارایی سابق دولت افغانستان، نیم میلیارد دلار را از افغانستان خارج کرده و در عقد قراردادهای داخلی اختلاس گسترده‌ای را سازماندهی کرده است.

ابراهیم‌زاده خاطرنشان کرد که زاخیلوال بزرگترین فساد مالی را در افغانستان مرتکب شده و باید حکومت وحدت ملی، وی را به مقامات قضایی معرفی کند.
نظرات بینندگان