arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۸۹

کريم باقري: سعيدلو صحبتهايي با من کرده

کريم باقري معتقد است مربي ايراني براي تيم ملي فوتبال بهتر از يک مربي بزرگ خارجي است چرا که هم با شرايط فوتبال مان آشناست و هم اين که فوتبال نتيجه گراي ما اجازه حضور چنين مربيان بزرگي را نمي دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کريم باقري معتقد است مربي ايراني براي تيم ملي فوتبال بهتر از يک مربي بزرگ خارجي است چرا که هم با شرايط فوتبال مان آشناست و هم اين که فوتبال نتيجه گراي ما اجازه حضور چنين مربيان بزرگي را نمي دهد.

مشاور فني تيم ملي در جام ملتهاي آسيا درباره مسائل مختلف فوتبال کشور از جمله انتخاب سرمربي براي تيم هاي ملي، مذاکره با کارلوس کرش و عضويت در هيات مديره پرسپوليس صحبت کرده که متن آن در زير مي آيد:

* در مورد بلاتکليفي تيم هاي ملي فوتبال چه نظري داريد؟ آيا اين موضوع به نفع فوتبال ماست؟

بهتر است که من در مورد اين مسائل صحبتي نکنم چرا که حرف هاي من هيچ فايده اي ندارد و پس از آن هم اوضاع همان جوري خواهد شد که الان هست.

* به هر حال شما يکي از بازيکنان خوب فوتبال کشورمان بوده ايد که نظرات تان براي جامعه فوتبال مهم است.

به نظر من بايد هرچه سريعتر مربيان تيم هاي مختلف ملي را مشخص کنند. فدراسيون بايد طبق برنامه هاي از پيش تعيين شده اين کار را انجام دهد و وقت را هدر ندهد. متاسفانه در ايران کارهايي انجام مي شود که ما در هيچ جاي دنيا نمي بينيم. مربيان بزرگي که براي مذاکره با فدراسيون به ايران مي آيند تا دقيقه 90 به صحبت هايشان ادامه مي دهند اما نمي دانم چه مي شود که ناگهان نظرشان عوض مي شود و از آمدن به ايران منصرف مي شوند. اين نشان مي دهد که اين گونه مربي ها نمي توانند در فوتبال ايران مربي گري کنند. به اعتقاد من بهتر است که در اين مقطع زماني از يک مربي ايراني براي تيم ملي استفاده کنيم نه يک مربي خارجي. چرا که ما هيچ وقت امکانات کافي و مناسب را در اختيار اين مربي ها قرار نمي دهيم، هر چند در ابتداي مذاکره با آنها قول مي دهيم که همه امکانات را براي آنها فراهم کنيم. به هر حال فوتبال ما نتيجه گراست و ممکن است پس از آمدن اين مربي هاي خارجي به زودي آنها را برکنار کنيم. به همين خاطر بهتر است که از مربيان ايراني استفاده کنيم.

* بنابراين شما با مذاکره فدراسيون با کارلوس کرش و يا ديگر گزينه هاي خارجي مخالف هستيد؟

خير، من مخالف نبودم اما فوتبال ما شرايط خاصي دارد که بهتر است با اين وضعيت مربي ايراني هدايت تيم ملي را به دست بگيرد. چون هم با آداب و رسوم کشورمان و هم با جوي که در فوتبال ما وجود دارد آشناست، من با آمدن مربي خوب خارجي مخالف نيستم اما تجربه نشان داده که مربي هاي درجه چندم به درد فوتبال ما نمي خورند.

* به نظر مي رسد ديگر آمدن مربيان بزرگ خارجي به فوتبال ايران به يک آرزو تبديل شده. آيا اين موضوع را قبول داريد؟

ما در ايران مربيان خوب و آگاهي از فوتبال روز دنيا داريم که مي توانند تيم ملي را هدايت کنند. فدراسيون بايد در مذاکره با مربي هاي خارجي باهوش تر عمل کند، کما اين که يکي دو بار با چنين مربياني مذاکره کرديم و شرايطي پيش آمده که آنها به ايران نيامده اند.

* آيا در حال حاضر از طرف فدراسيون پيشنهادي براي حضور در تيم هاي ملي داريد يا خير؟

هنوز هيچ چيز در اين مورد مشخص نيست و با من هم صحبتي نشده. اميدوارم که مربي هاي تيم هاي ملي هر چه زودتر انتخاب شوند.

* آيا تمايل داريد در ادامه در تيمي مربي گري کنيد؟

- پيش از اين هم گفته ام که نه دوست دارم مربي گري کنم و نه به فکر آن هستم. در اين مدت هم چند بار از من خواستند که در کنار تيم ملي باشم اما من قبول نکردم.

* آيا نام شما در فهرست اعضاي هيات مديره باشگاه پرسپوليس قرار دارد؟

- دکتر سعيدلو صحبتهايي را با من انجام داده اما هنوز هيچ چيز به طور صددرصد مشخص نيست.
نظرات بینندگان