arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۸۹

صفار از خصوصیات "هاشمی دهه 60" می گوید

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید طیفی از جریان اصولگرا را تعریف كنیم تا افراد حتی با كمترین اشتراك هم درون این دایره قرار بگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید طیفی از جریان اصولگرا را تعریف كنیم تا افراد حتی با كمترین اشتراك هم درون این دایره قرار بگیرند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا محمدحسین صفارهرندی با اشاره به عملكرد دولت در زمینه عدالت و این‌كه «دولت می‏گوید باید برویم دست مناطق محروم را بگیریم تا بالا بیایند، حتی اگر صدای شهرنشینان هم دربیاید» به تاثیرات چنین عملكردی بر انتقادات طبقات متوسط شهری اشاره و تاكید كرد: این‌ها را می‌توان فارغ از دسته‌بندی سیاسی ن ریشه‌یابی اجتماعی كرد. البته هدف‌گیری دولت نیز غلط نبود كه می‏گفت؛ فاصله طبقاتی را باید با رسیدگی به مناطق محروم جبران ‏كرد. اما یك چیز مورد غفلت بود؛ همه این كارها حول چه ایده‏ای انجام شود تا موجب پراكندگی اصولگرایان نشود و همگی دور هم جمع شویم.

وی تاكید كرد: باید طیفی از جریان اصولگرا را تعریف كنیم تا افراد حتی با كمترین اشتراك هم درون این دایره قرار بگیرند. این‌كه هركسی علمی در دست بگیرد و در جریان اصولگرایی دیگران را دعوت به خود كند، مشكل آینده ماست؛ این‌كه در جریان اصولگرا آدم‌ها شاخص اصولگرایی بشوند، آن وقت است كه مرگ اصولگرایی فرا می‏رسد. در صورتی كه باید با خرد جمعی وفاداران انقلاب از این مهلكه كه دیگران گرفتارش شدند و چوبش را هم خوردند، نجات پیدا كنیم.

وی گفت: اولین شكست اصلاح‌طلبان هم حاصل همین دعوت به خود و فردگرایی بود؛ زیرا جبهه مشاركت گفت مردم اگر به اصلاح‌طلبان رای می‏دهند به خاطر خاتمی است كه رییس ما بوده پس سهم ما 90 درصد و بقیه احزاب 10 درصد. از این‌جا تراز مشروعیت شد خواسته‌های فردی و همین اتفاق برای ما هم می‏تواند بیفتد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان كرد: در صورتی كه هركدام از جریانات جبهه اصولگرایان خودشان را محور حق بدانند و بقیه را دعوت به خود كنند همان اتفاق كه برای اصلاح طلبان رخ داد برای ما هم رخ می‏دهد.

وی ادامه داد: همین اتفاق را هم كه قبلا تجربه كردیم و دیدیم كه در انتخابات شوراهای دوم، معلوم شد آن جریان گرگ صفت كه منتظر است بیاید داخل، خوب كار كرد و دیدیم سه نفر از اصلاح‌طلبان كه اصلا مقبولیت نداشتند وارد شورا شدند و اگر این طرف جبهه متحد داشت این اتفاق رخ نمی‏داد.

دانشجویی پرسید: شما در جایی گفته بودید دل‌تان برای آقای هاشمی دهه شصت تنگ شده است، مگر هاشمی دهه شصت و دهه هشتاد چه تفاوتی دارند؟

صفارهرندی گفت: هاشمی دهه شصت یعنی مورد اعتماد امام، مردم و انقلاب نه این‌كه نقطه ضعف نداشته باشد، ولی می‏آید در نمازجمعه بحث عدالت را تئوریزه و مرزبندی با گروه‌های ضد انقلاب را ترویج می‏كند و مراد دل بچه حزب اللهی‏ها و جبهه رفته‌هاست. حتما فرق دارد با هاشمی كه در نماز جمعه آخر خود مراد و محبوب اراذلی می‏شود كه در نماز دست می‏زدند و با كفش نماز خوانده و شعارهای منحرف می‏دادند.

وی ادامه داد: آن آقای هاشمی آن قدر مشروعیت دارد كه بسیاری ا انقلابیون حاضرند بروند و در گروه او كار كنند و حتی آقای احمدی‌نژاد هم می‏رود و استاندار او می‏شود اما به هر نسبتی كه می‏بینیم هاشمی می‏آید جلو فاصله‌اش از آرمان‏هایی كه خودش ترویج می‏كرده زیاد می‏شود، مثلا در دهه هفتاد خودش خطبه‌های دهه شصت را نقض می‏كند و از آن‌جا است كه ما با تصویر یك آقای هاشمی جدید آشنا می‏شویم.

وی افزود: اگر كسانی تعلق خاطری به سمت نظام نشان دادند و با وجود همه نقطه ضعف‌ها و مشكلاتی كه دارند، می‏خواهند خودشان را در گفتمان انقلاب بدانند و با فتنه‌گران مرزبندی كنند، این مقبول است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آقای خاتمی بارها نامه‌نگاری كرده بود و پیغام فرستاده بودند و از مقامات عالی‌رتبه نظام خواستنه بود كه در فرصتی بنشینند و صحبت كنند تا بازگردد كه موافقت نشد و حتی خاتمی حاضر شده بود با نفرات پایین‌تر دیدار كند كه این فرصت هم به او داده نشد. به هر حال مطلب این بود كه می‌گفت موضع موسوی و كروبی را قبول ندارم و موضع خودم را دارم كه در جای خود مطرح می‌كنم. كسانی می‏گفتند این سخن خاتمی یك بازی است و نباید بگذاریم این بازی را بر سرمان بیاورد. این مطلب ممكن بود اتفاق بیفتد، اما اگر بیاید با سران فتنه مرزبندی كند، یعنی از دست رفتن پشتوانه اراذل و اوباش‌ متصور است و این به نفع انقلاب است؛ زیرا هرچه پراكندگی در آن‌ها بیشتر باشد به نفع ماست.

وی افزود: بدون این‌كه بخواهیم خوش خیالی كنیم معتقدم از گذشته‏های فاسق خودشان به راحتی دل نمی‏كنند، یعنی اگر خاتمی بیایید و گذشته خود را تخطئه كند تازه می‏تواند از محكومیت‌های متعارف رها شود، نه این‌كه سفید شود برای آمدن به صحنه‌های سیاسی انتخاباتی؛ زیرا این‌ها صلاحیت‌های خودشان را برای حضور در عرصه سیاسی از دست داده‌اند.

وی معتقد است: آقای هاشمی نیز مرحله به مرحله از دور مسوولیت‌های كه داشته خارج می‏شود و در انتخابات هیات رییسه مجلس خبرگان هم شاهد خواهیم بود كه هاشمی حذف خواهد شد و این همان چیزی است كه اطرافیان هاشمی از آن ترس دارند و می‏خواهند نگذارند این اتفاق رخ بدهد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روند انتخاب علی لاریجانی به عنوان رییس مجلس در دور هشتم و آن‌چه تاثیر هوادارن دولت در این انتخاب خواند، گفت: علی‌رغم این‌ها دیده‌ایم كه حداد عادل پس از برگزاری انتخابات و حاشیه‌هایی كه فتنه‌گران برای آن ساختند، مدافع دولت شد و داخل دانشگاه و این سو و آن سو خود را برای نظام و دولت هزینه كرد و باید بگوییم درست صحنه را دیدن یك ویژگی بسیار خوب است.

وی در پاسخ به سوالاتی درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری و امكان كاندیدا شدن خودش نیز گفت: برای انتخابات آینده می‌توان كار كرد؛ البته نه روی مصادیق، اما بر روی شاخص‌ها. یعنی باید ببینیم به دنبال چه هستیم و چه می‏خواهیم نه این‌كه چه فردی را می‏خواهیم؛ زیرا انقلاب رنگی‌ها محور شدن آدم‌ها راه می‏اندازد؛ بنابراین خوب است دنبال شاخص‌ها و محورهای اصیل باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره آینده موسوی و كروبی اظهار كرد: نوع برخورد ما با موسوی و كروبی مبتنی بر این نیست كه آن‌ها چی می‏شوند، مهم دل‌هایی كه با وسوسه این‌كه دارند نخست وزیر منصوب امام را انتخاب می‏كنند، صبح اول وقت وضو گرفتند و رفتند نام این انسان متوهم را درون صندوق انداختند. واقعا ما مسوولیم 13 میلیون نفری كه دچار توهم شده‌اند را نجات دهیم. هرچند حكمت رهبری و خطبه روز 29 خرداد ایشان، حقیقتا 90 درصد از افرادی كه می‏خواستند برای چنین توهمی جان فنا باشند را از آن قالب فكری بیرون كشید.

صفارهرندی در بخش دیگری از سخنانش اظهار كرد: من قبول نمی‏كنم كه آقای احمدی‌نژاد مكتب قرآن و اسلام و ولایت را رها كند و مكتب چیزهای بنجل دیگر را بپذیرد، ولی انكار هم نمی‏شود كرد افرادی به زور می‏خواهند این بازی را دنبال كنند و همین موجب می‏شود كه رییس‌جمهور مورد پرسش واقع شود. البته تنها مساله‌ای كه مورد توجه ماست دعا كردن برای منفك شدن این دو جریان از یكدیگر است.

وی درباره وضعیت كنونی سینما و همچنین دوران وزارتش، گفت: برخی از مشكلات امروز سینما به دوران اصلاحات و فیلم‌های دختر و پسری كه باب شد باز می‏گردد و كار را به جایی رساند كه سینما دیگر خانوادگی و متكی بر ارزش‌ها نیست؛ اما حرف ما یك چیز و در عمل سینما یك چیز دیگر است كه آن تكیه زدن سینما بر تاریخی یكصدساله است كه در آن نقشی نداشته‌ایم و حتی قبل از انقلاب ما بچه مسلمان‌ها سمت سینما هم نمی‏رفتیم.

وی ادامه داد: در سینما هرچه داریم پس از انقلاب است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برخی در میانه راه دچار سیاست زدگی شدند و یكی از فیلمسازان كه فیلم هایش دلگرمی بچه های جنگ بود امروز دلخوشیش این است تا جناح فلان كه پارسال خیابان‌های تهران را كثیف كرده بودند برایش كف بزنند و سوال این است كه چرا این بیماری‌ها به دل این‌ها افتاده كه بخشی از آن به كم‌توجهی ما بر می‏گردد و امیدوار بودیم جلوگیری‌ها از فیلم‌های در سراشیب افتاده وضعیت بد سیما را درست كند و محصول دوره ما 15 فیلم توقیفی بود.

وی با انتقاد از رفع توقیف فیلم‌های توقیف شده در دولت دهم، تصریح كرد: واقعا جای سوال دارد كه چرا فیلم‌هایی كه ما توقیف كردیم، رفع توقیف شد؟ مگر دولت عوض شده بود كه می‏گوییم این فیلم‌ها را آزاد می‌كنیم تا دل آن‌ها به دست بیاید در صورتی كه دل‌ها به دست نمی‏آید و همان آدمی كه پارسال این باج به او داده شده امسال آمد و چهره‏ای دیگر از خود نشان داد زیرا با پول خرج هنرپیشه كردن و عكس یادگاری گرفتن كار و سینما درست نمی‏شود و آن‌ها محبت شما به دل‌شان می‏افتد اما محبت انقلاب نه و تنها این‌ها به درد شب انتخابات می‏خورند. 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
0
0
aghaie safffar 2 boriabaf bodi ke be kargah harir rafti.bishtar mardom vaghti 2 ra mibinanand yade koshti kaj mioftan.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
0
0
دلسوزتر به انقلاب اسلامی واقعاکسی مثل شماها نیست.!!!
نظرات بینندگان