arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۸۹

دلایل احمد خاتمی برای محارب دانستن موسوی و کروبی

سیداحمدخاتمی گفت:در جمهوری اسلامی هیچ کس از پیش خود حق اجرای حکم را ندارد و خود این منکر است که کسی بیاید و خود سرانه به اجرای حکمی یا چیزی بپردازد و حدی را اجرا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیداحمدخاتمی گفت:در جمهوری اسلامی هیچ کس از پیش خود حق اجرای حکم را ندارد و خود این منکر است که کسی بیاید و خود سرانه به اجرای حکمی یا چیزی بپردازد و حدی را اجرا کند.

وی در مصاحبه با سایت الف گفت:

*عنوان بغی  و محاربه و مفسد فی الارض سه عنوانی هست که به نظر بنده می توان بر سران فتنه تطبیق کرد البته تاکید می کنم در این عرصه معیار تشخیص نظرات اینجانب و امثال اینجانب نیست بلکه نظرقاضی است.

احمد خاتمی در ادامه تاکید کرد:"

*از جهت فقهی مرحوم  فاضل مقداد فقیه قرن نهم می گوید: فان الباغی هو من خرج علی الامام عادل بتاویل الباطل وحارب و هو عندنا کافر... . این فقیه می گوید آن کس که خروج بر امام عادل بکند، نمی گوید امام معصوم بلکه امام عادل به این بیان که علم مخالفت با او را بر افرازد و در مقابلش بایستد با سلاح و غیر سلاح این کار را بکند، این مصداق باغی است."

* البته این حکم به کفر که فرمودند به نظرمی رسد نسبت به امام معصوم است یعنی وقتی حکم به کافر می شود که در مقابل امام معصوم می ایستد ولی در مقابل امام عادل ایستادن حکم بغی دارد و به تصریح قرآن باید با باغی جنگید تا بازگشت به امر الهی داشته باشد."

*ما مقام معظم رهبری را امام عادل می دانیم آنچنان که امام  خمینی را عادل می دانیم و آقایان کروبی و موسوی خروج بر امام عادل کردند که بیانیه دروغ برای حمایت از مردم مصر می دهند ولی در بطن آن حمایت از اسرائیل و صهیونیست ها می کنند .و از سوئی به امام عادل هم اهانت می کنند.این مصداق  بارز بغی است.

*مرحوم محقق حلی در باره محارب چنین می فرماید: کل من جرد السیف لاخافه الناس فی بر او بحر فی لیل او فی نهار... . هرکسی که برای اخافه مردم در شهر سلاح بکشد یا شمشیر بدست گیرد چه درشهر باشد و چه درغیر شهر باشد و در روز یا شب باشد و هر کسی که مسلحانه ایجاد خوف بین مردم کند محارب است آنچه 25 بهمن اتفاق افتاد مصداق بارز محاربه بود که اینها تیر اندازی کردند و عده ای را کشتند و مجروح کردند.

*( در پاسخ به این سئوال که " محارب کسانی هستند که تیر اندازی کردند ولی آقای موسوی و کروبی  که تیراندازی نکرده اند)اگر زمینه سازی های اینها نبود بیانیه های اینها نبود این اتفاقات نمی افتاد و بر این اساس حکم محارب بر آنها صادق است نه تنها در این حرکت بلکه در حوادث سال گذشته هم این عنوان برای اینها صدق می کند چرا که اینها سبب اغوا از مباشر هستند.

* در حوادث سال گذشته هم این عنوان برای اینها صدق می کرد چرا که اینها ایجاد نا امنی کردند در زیر پوشش بیانیه های اینها عده ای کشته شدند مجروح شدند و به مسجد حمله شد و اینها چیزی است که سبب می شود ما عنوان محارب را بر اینها صادق ببینیم .

*حکم محارب هم در سوره مائده بیان شده و بنابراین عنوان بغی محاربه و مفسد سیاسی بر اینها صادق است به دلیل عملکرد اینها بنده معتقدم ضربه ای که در طول این بیست ماه این جریان فتنه و سران فتنه وارد به انقلاب وارد کردند هم سنگ ضربه منافقین است منتها منافقین به فاز حمله مسلحانه هم رفتند ولی اینها جرات این کار را ندارند و به فضل خدا نظام نخواهد گذاشت اینها این جسارت را بکنند و بنده از جهت فقهی معتقد هستم با این عناوین و تعریفی که از بغی شد اینها مثل باغی و بغی  هستند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
1
5
خود گوئی و خود خندی. آقای خاتمی حکم آنهائيکه قرآن را تفسير به رای ميکنند چيست.؟ حکم آنهائيکه دستور قتل و تجاوز بنام دين ميدهند چيست ؟ حکم سخنوران چاپلوس در دين محمدی و امام علی چيست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
1
1
عالم دینی این طور .ما از غیر عالم چه .!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان