arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۸۹

نخست وزیر انگلیس: روي كار آمدن اخوان المسلمين در مصر صحیح نیست!

نخست وزير انگليس در جريان سفر خود به مصر با نخست وزير دولت موقت مصر ديدار و به بررسي راه‌هاي همكاري دو كشور و حمايت اقتصادي انگليس از مصر پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزير انگليس در جريان سفر خود به مصر با نخست وزير دولت موقت مصر ديدار و به بررسي راه‌هاي همكاري دو كشور و حمايت اقتصادي انگليس از مصر پرداخت.

به گزارش خبرگزاري انتخاب به نقل از خبرگزاري الشرق الاوسط مصر، ديويد كامرون، نخست وزير انگليس وارد مصر شده و با احمد شفيق، نخست وزير دولت موقت مصر ديدار و به بررسي اوضاع مصر بعد از واقيع اخير پرداخت.

كامرون بر حمايت اقتصادي انگليسي از مصر به منظور پشت سر گذاشتن خسارت‌هاي به جا مانده از وقايع اخير در مصر تاكيد كرد و بر سرمايه گذاري‌هاي انگليس در مصر و فعال كردن بخش گردشگري و بازگشت گردشگران انگليسي به مصر تاكيد كرد.

وي اعلام كرد كه مصر فرصت‌هاي مناسبي دارد تا خود را دوباره بسازد و ما آماده‌ايم تا به هر نحوي از مصر حمايت كنيم.

نخست وزير انگليس بعد از ديدار با حسين طنطاوي، فرمانده كل نيروهاي مسلح و رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر از نقش ملي نيروهاي مسلح در تعامل با بحران مصر و جانبداري از خواسته‌هاي قانوني مردم مصر تقدير كرد.

كامرون تاكيد كرد كه انگليس اوضاع كنوني مصر را دنبال مي‌كند و آماده ارائه هرگونه كمك است.

نخست وزير انگليس تصريح كرد: مصر راهكارهاي مختلف زيادي به جز بازگشت حزب ملي دموكرات حاكم يا به قدرت رسيدن اخوان المسلمين پيش رو دارد.

وي تاكيد كرد كه اين دو نمي‌توانند در مصر حكومت كنند و روي كار آمدن اخوان المسلمين و نظام سابق مصر صحيح نيست.

وي تاكيد كرد كه فرصت عظيمي در مصر براي پيشبرد دموكراسي فراهم شده است و براي احياي مصر زمان زيادي نياز است.

نخست وزير انگليس گفت:‌ مساله تنها مساله انتخابات نيست چون انتخابات زيادي در مصر برگزار شده اما موجب برقراري دموكراسي واقعي نشده است.

كامرون نخستين مسئول غربي است كه بعد از مبارك به مصر سفر كرده است.

وي در جريان ديدارهايش بر پايان دادن به قانون فوق العاده، آزادي زندانيان سياسي و تلاش در جهت انتقال مسالمت آميز قدرت تاكيد كرد.

وي خواستار تاسيس احزاب سياسي شد و گفت نبايد هيچ گروهي در مصر در حاشيه قرار بگيرد.

كامرون همچنين گفت:‌ بايد به جوانان فرصت داده شود كه نظرات سياسي خود را آزادانه مطرح كنند نبايد آزادي‌ها با موانع روبرو شوند.

نخست وزير انگليس همچنين تاكيد كرد كه اصلاحات و دموكراسي بيشتر در خاورميانه موجب ثبات بيشتر در اين منطقه خواهد شد و تضميني براي مبارزه با افراط گرايي خواهد بود.

وي خاطر نشان كرد:‌ انگليس محدوديت‌هاي زيادي در زمينه مبارزه با تروريسم و افراطي گري قائل شده است و در اين راستا به عنوان مثال صادرات سلاح براي سركوب تظاهر كنندگان را به حالت تعليق در آورد.

اين در حالي است كه ديويد كامرون بعد از مصر وارد كويت شده است و قرار است با مسئولان اين كشور ديدار كند.

همچنين ويليام برنز، معاون وزير امور خارجه آمريكا نيز در جريان سفرش به قاهره تاكيد كرده است كه مصر براي انتقال به مرحله دموكراسي بايد با آزاد كردن زندانيان سياسي و پايان دادن به وضعيت فوق العاده اعتماد مردم مصر را جلب كند.

برنز تاكيد كرد: مصر در شرايط غير عادي قرار دارد و ما به تلاش‌هايمان براي ايجاد دموكراسي در مصر ادامه خواهيم داد.
نظرات بینندگان